Pentru a atrage noi clienți, Spotify a încheiat contracte “spectaculoase” cu soții Obama, prințul Harry, Meghan Markle sau Kim Kardashian, a plătit 286 de milioane de dolari pentru a crea mai multe studiouri de podcast și a cheltuit în medie câte 250 de mii de dolari pentru un singur episod din emisiunile sale exclusive. Dar cele mai multe dintre show-uri nu au fost profitabile, arată Wall Street Journal într-o analiză. 

Nicio companie care activează în sectorul podcasturilor nu înregistrează rezultate uimitoare de pe urma acestora, dar Spotify, care a cheltuit mai mult decât orice rival, a avut cel mai mult de pierdut, scrie WSJ. În comparație, Amazon, Apple și Google, care i-au făcut concurență, au și alte afaceri din care să obțină profituri.

Spotify, care avea 220 de milioane de abonați premium în luna iunie, a declarat că are peste 100 de milioane de ascultători de podcasturi pe platformă, de 10 ori mai mult față de 2019. Totuși, compania estimează că afacerea va deveni profitabilă abia în 2024. Sub presiunea investitorilor de a atinge acest obiectiv de rentabilitate, compania a concediat în iunie 200 de angajați, aproximativ 2% din forța de muncă la nivel global, și a renunțat la unele serii de emisiuni pentru a se concentra pe o gamă mai limitată de conținut original și exclusiv. 

Directorul executiv al companiei, Daniel Ek, a declarat că dorește ca Spotify să devină cea mai mare companie audio din lume, care să cuprindă cărți și care să activeze în sectoarele sportului, educației și în mass-media. Podcasturile sunt doar primul pas în atingerea obiectivului măreț al companiei de a evolua de la o platformă de muzică la un gigant audio, care să genereze venituri de o sută de miliarde de dolari până în 2030. Spre comparație, anul trecut, compania a raportat venituri de 11,7 miliarde de euro. 

Deși recunoaște că a plătit probabil prea mult pentru o parte din conținut, directorul executiv al companiei a declarat că investițiile au ajutat Spotify să își atingă obiectivul de a deveni cea mai mare platformă de podcasturi. Ne-am concentrat foarte mult pe emisiunile care atrag audiențe cu adevărat loiale și, de asemenea, care atrag agenții de publicitate. Avem acum un portofoliu foarte bine dezvoltat, a declarat Sahar Elhabashi, șeful departamentului de podcasturi.

Spotify a reușit să încheie contracte costisitoare cu celebrități. Compania a plătit peste 20 de milioane de dolari pentru fiecare dintre cele două acorduri cu Meghan Markle și soții Obama, dar care nu au avut rezultate pe măsura așteptărilor. Veniturile din podcasturile disponibile pe platformă provin, mai degrabă, din publicitate decât din abonament. Compania s-a luptat să promoveze chiar și podcasturi populare, cum ar fi “Science Vs”, care abordează subiecte despre modă și cultura pop. Spotify speră acum să atragă suficienți ascultători și să vândă suficiente reclame pentru a reuși să acopere suma de un miliard de euro investită în domeniul podcasturilor. 

Analiza completă pe Wall Street Journal

Sursa foto: Kaspars Grinvalds | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday