Analiză. Tinerii corporatiști cu venituri mari au fost nevoiți să-și schimbe comportamentul de consum în timpul pandemiei, dar după relaxare nu sunt pregătiți pentru o criză economică.

Populația lumii a fost nevoită să-și modifice comportamentul de consum în perioada martie-mai, când au fost restricții impuse în cele mai multe țări. Fără excursii, ieșiri la mall sau la restaurant, așa numiții Henry (High Earner, Not Rich Yet) – oameni din orașe, cu vârste între 30-39 de ani și care câștigă anual sume cu șase cifre, dar care se simt totuși săraci – au economisit foarte mult în această perioadă.

Totuși, experții consultați de Business Insider sunt de părere că acestei categorii îi va fi cel mai greu în a se abține să se întoarcă la vechile obiceiuri ale vieții lor – călătorii, petreceri, cumpărături de produse de lux. Analistul financiar Gideon Drucker spune că impactul pandemiei asupra economiei i-a forțat pe Henrys să facă un pas înapoi, din cauza perspectivei pierderii locului de muncă sau a reducerilor salariale. Acești timeri au fost motivați să-și facă un plan de economisire pentru eventualitatea unei viitoare crize la nivel mondial. 

“A fost pentru ei ca un apel de trezire”, a spus Drucker. “Nu este totuși realist să presupunem că vor putea economisi mereu la nivelul din perioada de carantină și, oricum, ideea nu este să sacrifici tot ce înseamnă distracție în favoarea economisirii. Cel mai bine este să încerci un echilibru între cele două”, a mai spus Drucker.

Și alți analiști avertizează populația să “pună deoparte” orice exces de bani necheltuiți, eventual în conturile de economisire pe termen lung, care au dobânzi mai mari: “Dacă îți pierzi locul de muncă în următoarele luni, ai o pernă pentru a atenua lovitura”. Ei atrag atenția asupra importanței economiilor în această perioadă, în anticiparea unui val doi al panedemiei, care poate lovi din nou puternic economia mai ales prin reducerea locurilor de muncă.

Analiza integrală pe Business Insider.

Folosim cookies