Aproximativ 320 de mii de persoane lucrau în transportul aerian din UE în primele trei luni, potrivit Eurostat, cu un sfert mai puțin decât în ​​perioada echivalentă a anului 2020, înainte ca perioadele de carantină să ducă la disponibilizări în masă și la cel mai mic număr de angajați în industria aeriană din ultimii 14 ani.

Potrivit biroului de statistică al UE, în primul trimestru al anului doar aproximativ o treime dintre lucrătorii din transportul aerian al blocului comunitar aveau sub 40 de ani, o proporție mult mai mică decât înainte de pandemie.

Companiile aeriene se confruntă în general cu un deficit al forței de muncă, dar în special întâmpină dificultăți în atragerea tinerilor într-o industrie în care posturile din domenii precum securitatea, serviciile de curățenie și manipularea bagajelor la sol necesită o pregătire lungă până la angajarea efectivă și nici nu sunt plătite bine. În afară de programul complicat și lung de instruire, viitorii angajați trebuie să treacă și prin procese lungi de verificări de securitate.

Experții cer schimbări fundamentale pentru ca aviația să rămână o opțiune de carieră competitivă. “Industria a fost întotdeauna susceptibilă la probleme de angajare în domeniile cheie, dar nu la acest nivel”, susține David Huttner, de la PA Consulting Group. Huttner crede că situația ar trebui să se atenueze până în vara viitoare, deoarece nivelurile de trafic devin mai previzibile după reluarea crizei sanitare.

Companiile aeriene au fost forțate să anuleze mii de zboruri, pe măsură ce aeroporturile și-au micșorat programul de lucru ca răspuns la deficitul de personal, situația fiind exacerbată de grevele piloților și a celorlalți lucrători din domeniu.

Articolul integral la Bloomberg.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday