Analiștii băncii elvețiene UBS estimează că numărul de magazine fizice din SUA va scădea de la 878 de mii la 797 de mii în următorii cinci ani, pe fondul avansului comerțului online, care va continua și după pandemia de coronavirus. Cele mai afectate vor fi magazinele de haine, de electronice sau de mobilă pentru locuințe.

Analiștii nu diminuează însă importanța magazinelor, care s-au orientat către servicii de livrare a mărfurilor, fie prin ridicarea personală de la centre fixe, fie prin livrarea coletelor de către curieri. În orizontul celor cinci ani, UBS arată că se va dubla gradul de adaptare a magazinelor fizice la modelul de comerț online.

După măsurile de prevenire a răspândirii Covid, printre care închiderea magazinelor, reducerea orelor de funcționare și investițiile făcute pentru dezinfectarea spațiilor, se preconizează o creștere a procedurilor de insolvență în 2021. Împrumuturile au crescut și ele la 11% în februarie 2020, comparativ cu 4% în anul precedent. 

“Cu atât de multe locații comerciale disponibile, cred că vom fi martori la un nou val de comercianți, precum și o reinventare a celor cu tradiție”, a declarat Grant Owens, șef de strategie la Critical Mass, agenție de marketing digital.

Analiza integrală este disponibilă pe MarketWatch

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday