Datele raportului State of the Health in the EU, care analizează profilul de sănătate al României în 2021, arată că, în țara noastră, rata mortalității evitabile prin prevenție a fost a treia cea mai ridicată din UE, în 2018. De asemenea mortalitatea prin cauze tratabile este de peste două ori mai mare decât media UE și include decesele cauzate de cancer de prostată și mamar, care pot fi tratate. Aceste date reprezintă doar o reconfirmare a lipsei de educație pentru prevenție în rândul românilor, care preferă mai degrabă să trateze atunci când problema de sănătate este deja în stare avansată, decât să monitorizeze din timp.

Boala cardiacă ischemică a fost principala cauză de mortalitate în România, în 2018, reprezentând peste 19% din totalul deceselor, rata mortalității cauzate de această boală fiind de două ori peste media la nivelul Uniunii Europene. Alte afecțiuni care se regăsesc într-un procent mare în statistici sunt  accidentele vasculare cerebrale (16%), cancerul pulmonar (3,9%) sau bolile ficatului (3,5%). 

De aceea, prevenția medicală are un rol elementar, atât pentru fiecare individ, dar și la nivel macro, contribuind la îmbuntătățirea stării de sănătate a populației. Un instrument foarte util, care contribuie la încurajarea unui astfel de comportament, este abonamentul medical oferit de companii. Prin beneficiile incluse, abonamentul facilitează accesul la sute de servicii medicale, precum consultații, analize de laborator sau servicii de imagistică, pe care angajații le pot accesa gratuit sau cu discount. Astfel, ei își pot monitoriza constant starea de sănătate, ceea ce asigură depistarea la timp a unor eventuale afecțiuni, tratarea imediată și evitarea complicațiilor, cu un cost financiar, dar și emoțional,  mai mic.

MedLife, cel mai mare operator medical privat, este liderul pieței de abonamente medicale, având  grijă de 768.000 de angajați din România, care lucrează în 8.000 de firme din țara noastră.

Cum au ajutat abonamentele medical MedLife diferite categorii de pacienți

Femeile sunt cea mai activă categorie de pacienți în rândul abonaților MedLife, peste 55% dintre accesările de servicii din sistemul MedLife fiind efectuate de femei cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. De altfel, doar în ultimii 5 ani, aproape 200.000 de femei au folosit abonamentul medical pentru prevenția diferitelor tipuri de cancere sau a unor boli genitale. Astfel, acestea au efectuat peste 350.000 de consultații ginecologice și aproape 500.000 de analize de laborator, ginecologia fiind pe locul 1 în topul clasamentului specialităților accesate prin intermediul abonamentelor medicale.

În plus, cu ajutorul abonamentului medical MedLife, peste 21.000 de femei însărcinate au realizat controale și analize specifice, în ultimii 5 ani, care le-au ajutat în urmărirea parcursului normal al sarcinii, pentru a se bucura din plin de această perioadă. 

Totodată, persoanele cu afecțiuni cronice au folosit activ abonamentele, iar în ultimii 5 ani, aproximativ 310.000 de bolnavi cronici au beneficiat de consultații și investigații în cadrul Sistemului MedLife.

O altă categorie de pacienți care utilizează frecvent abonamentul medical este cea pediatrică, prin intermediul abonamentului aproape 50.000 de copii mergând la medic în ultimii 5 ani și efectuând peste 310.000 de consultații de pediatrie.

MedLife pune la dispoziția companiilor 2 tipuri de abonamente, în funcție de numărul de angajați: abonamente medicale IMM, dedicate companiilor cu până la 50 de angajați, și abonamentele medicale corporate, care pot fi accesate de organizațiile cu peste 50 de angajați.

Prin intermediul acestora, angajații au acces la un întreg ecosistem medical național de clinici, hyperclinici, laboratoare, spitale, farmacii și cabinete dentare, în aproape 700 de unități proprii și partenere, unde mii de medici, asistente și infirmieri îi ajută, zi de zi.

Mai multe detalii despre abonamentele și serviciile MedLife dedicate companiilor pot fi găsite accesând: www.medlife.ro/servicii-companii.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday