Constructorul Lotului 3 al autostrăzii A1 Sibiu – Oraștie, tronson care a fost închis circulației peste un an de zile după ce o bucată de autostradă s-a surpat la scurt timp după inaugurare și care, ulterior, a fost reconstruită de la zero pe o distanță de 200 de metri, trebuie să restituie Companiei de Autostrăzi peste 83 de milioane de leiSalini Impregilo S.p.A câștigase aceasta suma la Curtea de Arbitraj de la Paris în 2017.

În luna martie a anului trecut, Curtea Internațională de Arbitraj Camera Internațională de Comerț – ICC Paris a pronunțat o sentință parțială arbitrală care a obligat CNAIR să plătescă suma de 83.158.980,82 lei Antreprenorului Salini, potrivit unui comunicat al Companiei de Drumuri. 

„În data de 16.10.2018 Curtea de Apel București a admis acţiunea în anulare formulată de juriștii CNAIR, obligând Antreprenorul Salini Impregilo S.p.A să restituie companiei suma de 83.158.980,82 lei.

Precizăm că în data de 23.03.2017 Curtea Internationala de Arbitraj Camera Internationala de Comert – ICC Paris a pronunțat o sentință parțială arbitrală care a obligat CNAIR să plătescă suma de 83.158.980,82 lei Antreprenorului Salini

Impregilo S.p.A. cel care a construit lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu (km 43+855 – km 65+965).

În urma acestei sentințe, în data de 08.05.2017, la CNAIR a fost înregistrată o adresă de înființare a popririi bancare emisă în data de 05.05.2017 de către un Birou de Executare Judecătoresc.

Considerând că Arbitrul s-a pronunțat formal asupra Deciziilor CAD cu privire la aspecte de jurisdicție, fiind prima fază de judecată a litigiului arbitral, fără să motiveze în fapt care au fost argumentele ce au dus la admiterea sumelor dispuse prin Deciziile CAD, CNAIR, prin Direcția Juridică, a depus în data de 10.05.2017 la Judecatoria Sectorului 1 București o contestație la executare prin care cerea anularea tuturor actelor de executare efectuate în acest dosar”, se arată în comunicat.

Lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie, situat între localităţile Sălişte (Sibiu) şi Cunţa (Alba), a fost deschis circulaţiei în anul 2014, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţialeCu doar câteva ore înainte de deschiderea circulaţiei pe tronosnul dintre Sălişte şi Cunta al autostrăzii Sibiu-Orăştie, încă se lucra. Constructorii asigurau la momentul inaugurării că nu există niciun risc pentru şoferii care vor circula pe noul tronson. Lucrările au durat puţin peste patru ani.

Un an mai târziu au apărut probleme care au necesitat demolarea şi reconstrucţia unui sector de 200 de metri. Atunci, contractul cu Salini Impregilo a fost reziliat, și a fost reţinută garanţia de aproximativ 60 milioane lei. Pe tronsonul respectiv nu s-a circulat aproape un an și jumătate, iar circulația a fost reluată în octombrie 2016. 

În 2017 au apărut din nou problemele. Circulația a fost resticționată pe 2 km ai autostrăzii, tronsonul Orăştie-Deva (km 314+000-316+000), pentru lucrări de reparații, după ce au apărut fisuri, crăpături şi denivelări pe o lungime de 70 de metri..

În toamna lui 2016, șefii Salini Impreglio au fost arestați în Italia pentru corupție.

 

 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday