Structura de streaming a Disney, formată din platformele Disney+ și Hulu, a generat un profit operațional de 47 de milioane de dolari în primul trimestru al acestui an, față de o pierdere de 587 de milioane în același interval din 2023. Este primul trimestru în care unitatea de streaming a obținut profit, în cei cinci ani de la lansare, și se datorează ieftinirii abonamentelor și popularității programelor de pe Hulu, cum sunt “Shogun” și “The Bear”.

Compania condusă de Bob Iger se aștepta ca divizia de streaming să devină profitabilă din septembrie, însă a atins acest obiectiv cu jumătate de an mai devreme. Iger a evidențiat și că parcurile tematice au avut rezultate bune, mai ales cele din afara SUA.

Totuși, directorul financiar a subliniat că aceste rezultate ar putea fi influențate de cheltuielile pentru lansarea a două vase de croazieră și de scăderea numărului de turiști, în trimestrele următoare. Totodată, veniturile obținute din programele difuzate prin cablu au scăzut cu 8%, până la 2,77 miliarde de dolari.

Iger a transmis că Disney se va concentra, în perioada următoare, pe calitate în locul cantității, după o serie de eșecuri în box-office. El a spus că vor fi produse două seriale originale pe an, în loc de patru, și două-trei filme, în loc de patru. Iger a dezvăluit și că Disney pregătește o investiție pe zece ani, în valoare de 60 de miliarde de dolari, în parcurile tematice.

Surse alternative: Financial Times, Reuters

Foto: Dreamstime/Piotr Adamowicz

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday