Profitul operațional al producătorului auto a fost de 4,6 miliarde de euro în primele trei luni ale anului, potrivit datelor companiei. Spre comparație, în aceeași perioadă din 2023, acesta a fost de 5,7 miliarde de euro.

“Așa cum era de așteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent de an. Ne așteptăm la un impuls suplimentar pe parcursul anului, ca urmare a lansării a peste 30 de modele noi”, a transmis principalul producător auto din Europa. 

Marca de lux a VW, Porsche, a raportat o scădere a marjei operaționale cu -14,8% din cauza investițiilor mai mari în upgradarea modelelor și a cererii mai scăzute de mașini scumpe în China. Câștigurile companiei au fost, de asemenea, îngreunate de întârzierile de livrare la marca sa de lux Audi.

În ciuda profitului mai mic din primele trei luni, producătorul auto își va menține obiectivele stabilite pentru 2024 și spune că se așteaptă în continuare la o creștere a veniturilor din vânzări cu +5% și o marjă operațională pe întregul an între 7% și 7,5%. Volkswagen se pregătește să lanseze modele noi, despre care crede că vor avea un impact pozitiv asupra rezultatelor din trimestrul al doilea.

În primul trimestru, vânzările de vehicule VW au scăzut cu -2% față de perioada similară a anului precedent, totalizând 2,1 milioane de unități. Compania a raportat o scădere cu -1% a veniturilor, la 75,5 miliarde de euro.

Surse: Reuters, CNBC

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday