Elon Musk a ajuns duminică la Beijing pentru o întâlnire de afaceri. Proprietarul Tesla încearcă să obțină aprobarea pentru a implementa noua versiune de software autopilot, Full Self-Driving (pe scurt FSD), în sistemul mașinilor Tesla de pe piața chineză și, de asemenea, pentru a transfera datele colectate, din China în SUA, pentru a “antrena algoritmi care vor fi folosiți în tehnologiile de conducere autonomă ale companiei”.

FSD este deja disponibil în SUA de patru ani, însă acesta nu a fost implementat pe automobilele din China, care este a doua piață ca mărime pentru producătorul american, iar alți producători auto chinezi, precum Xpeng, au introdus funcții similare de conducere autonomă.

Vineri, autoritățile americane de reglementare în domeniul siguranței auto au anunțat că au extins investigația referitoare la funcțiile Autopilot și FSD ale Tesla, pentru a stabili dacă rechemarea a peste 2 milioane de vehicule din SUA, anunțată în decembrie, “pentru a implementa noi măsuri de siguranță”, a fost sau nu adecvată, în urma unei serii de accidente care au survenit după data respectivă. Administrația pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA a declarat că, în ciuda cerințelor ca șoferii să se concentreze complet asupra drumului atunci când funcția autopilot este activată și să fie pregătiți să preia controlul volanului la un moment dat, șoferii implicați în accidente “nu au fost suficient de implicați”.

Tesla spune că își avertizează clienții că trebuie să fie atenți în timp ce folosesc Autopilot sau FSD, dar, în raportul său de anul trecut, agenția a constatat că Autopilot și, în unele cazuri, și FSD, nu au fost conceput pentru a menține șoferul atenți și au reacționat prea târziu. În 59 de accidente examinate, șoferii Tesla au avut suficient timp, “cinci sau mai mult de cinci secunde”, înainte de a se ciocni de un alt obiect, în care să reacționeze. În 19 dintre aceste accidente, pericolul a fost vizibil cu 10 sau mai multe secunde înainte de coliziune. Revizuind jurnalele de accidente și datele furnizate de Tesla, agenția americană a constatat că șoferii nu au frânat sau nu au virat pentru a evita pericolul.

Surse alternative: Reuters, BBC

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday