Administrațiile portuare și directorii companiilor auto au precizat că una dintre cauzele principale ale blocajelor din porturi este numărul extrem de mare de mașini electrice chinezești. În alte cazuri, producătorii de autovehicule se confruntă cu blocaje logistice, inclusiv o penurie de șoferi de camion, care să transporte vehiculele din porturi către clienți sau alte depozite.

Distribuitorii de mașini folosesc din ce în ce mai mult parcările din port pe post de depozit. În loc să stocheze mașinile la dealeri, acestea sunt lăsate la terminalul auto”, a transmis administrația Portului Anvers-Bruges.

Unii directori din industria auto au declarat că producătorii chinezi de automobile nu au reușit să-și vândă vehiculele în Europa atât de repede pe cât se așteptau, astfel că acestea au rămas în porturi. O parte a vehiculelor electrice au stat în porturi chiar și un an și jumătate, iar unele administrații portuare au refuzat să mai accepte vehiculele chinezești dacă acestea nu erau însoțite și de o dovadă a faptului că vor fi transportate ulterior din port.

Exporturile de automobile din China au crescut cu 58% în 2023, comparativ cu anul anterior, ceea ce a determinat o remodelare semnificativă a pieței auto, scrie FT. În primele două luni ale acestui an, principalele destinații de export al vehiculelor chinezești electrice, hybrid, și pe bază de combustibili sintetici precum hidrogenul, au fost Belgia, Marea Britanie, Germania și Olanda.

Lipsa camioanelor este o problemă foarte frecventă, având în vedere că o mare parte din companiile care oferă astfel de servicii au fost contractate deja de Tesla. Orice marcă nouă se va confrunta cu această problemă”, a declarat pentru Financial Times o persoană cu informații în domeniu.

Problema reprezintă cel mai recent eșec al sistemului global de transport al autovehiculelor. Timp de luni de zile, industria s-a confruntat cu o capacitate redusă a navelor de transport a vehiculelor electrice. Acest lucru a fost generat de o creștere bruscă a exporturilor chinezești de autovehicule, ceea ce majorat cu 17% transporturile de vehicule pe distanțe lungi, față de 2022. Problemele au fost agravate și de situația din Marea Roșie, care a prelungit substanțial durata de livrare.

Sursa: Financial Times

Foto: Ulrich Mueller | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday