Emmanouil Kakaras, vicepreședinte al Mitsubishi Heavy Industries, divizia de inginerie și echipamente electronice a grupului japonez, a declarat că trecerea, pe scară largă, la combustibilii de hidrogen are nevoie de o cerere susținută, care poate fi stimulată numai prin investiții în infrastructură care să scadă costurile: “Dacă socotim finanțarea pentru acoperirea decalajului, ajungem cu ușurință la această sumă”.
Conform lui, guvernele europene s-au angajat deja să aloce 750 de miliarde de dolari, iar cu finanțarea care poate fi accesată în SUA în baza Legii privind reducerea inflației, ar putea fi asigurați suficienți bani pentru tranziția de la combustibili fosili la cei curați. Kakaras argumentează că dezvoltarea noii infrastructuri în Europa va stimula adoptarea hidrogenului pe scară largă în următorii zece ani, iar împreună cu realizarea unor sisteme de captare și stocare a carbonului în SUA, pentru compensarea emisiilor de gaze cu efect de seră, tranziția are șanse de reușită.
Totuși, Amir Nasser, directorul general al uneia dintre cele mai mari companii petroliere din lume, Saudi Aramco, a declarat că ar fi mai bine ca guvernele să se concentreze pe reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenite din petrol și gaze, decât să treacă la alte surse și tehnologii energetice: “În ciuda potențialului semnificativ pe termen lung, hidrogenul costă încă între 200 și 400 de dolari pe barilul echivalent de petrol, în timp ce petrolul și gazele sunt mult mai ieftine”, a declarat acesta.
Sursă: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.