The Telegraph explică faptul că, din cauza motoarelor montate pe avioanele Hawk T2, mai puțin de jumătate din flotă este disponibilă pentru instruire în Marea Britanie, iar pentru instruirea piloților în străinătate, au trebuit să fie alocate fonduri suplimentare. 

Motoarele respective, Rolls-Royce Turbomeca Adour 951, au probleme cu unul dintre compresoare, ceea ce face ca durata de viață a motoarelor să scadă drastic, de la 4.000 la 1.700 de ore de zbor, având nevoie de revizii urgente. Astfel, în acest moment, forțele aeriene britanice (RAF) pot folosi doar jumătate din totalul avioanelor de antrenament disponibile.

Problema cu compresorul respectiv a fost identificată pentru prima dată în 2022. Aceasta a făcut ca, în prezent, 15 piloți să fie instruiți în SUA, iar 12 în Italia. Conform publicației The Times, efortul de a trimite piloții în alte țări costă 55 de milioane de lire într-un interval de trei ani. Un oficial al Ministerului britanic al Apărării a declarat, sub protecția anonimatului, că unii piloți ar fi fost trimiși oricum peste hotare pentru antrenamente, dar a subliniat că decizia de a trimite și mai mulți în alte țări “este o soluție pragmatică la problema motoarelor de pe avioanele Hawk T2″.

Într-un raport separat, Ministerul britanic al Apărării a subliniat că suma include toată instruirea piloților din SUA și Italia, nu doar la numărul suplimentar de elevi instruiți în străinătate. Instruirea în străinătate nu este o soluție nouă, ci a făcut întotdeauna parte din programul RAF, care trimite în mod regulat piloți stagiari în străinătate ca o oportunitate de a-și extinde formarea și dezvoltarea, precum și pentru a contribui la consolidarea relațiilor cu partenerii străini.

Flota Hawk T2 are 28 de aeronave, dintre care aproximativ opt se află la întreținere în orice moment. Disponibilitatea actuală este de jumătate din numărul disponibil înainte de 2022, astfel că în acest moment doar aproximativ 8 – 10 avioane pot fi folosite, mai arată presa britanică.

Un purtător de cuvânt al Ministerului Apărării a declarat, după publicarea articolului The Times: “Pregătirea piloților de peste mări este o activitate de rutină și continuăm să pregătim un număr suficient de piloți pentru linia întâi. Ca parte a măsurilor de atenuare a impactului disponibilității Hawk T2, un număr suplimentar mic de piloți britanici sunt instruiți în străinătate”.

Surse: The Telegraph, The Times

Foto: RAF

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday