Marea Britanie întâmpină dificultăți în trimiterea unui portavion la cel mai mare exercițiu NATO de după Războiul Rece. Plecarea HMS Prince of Wales a fost amânată, duminică, din motive necunoscute. Săptămâna trecută, nici portavionul HMS Queen Elizabeth nu a reușit să plece, din cauza unor probleme tehnice.

Portavionul HMS Prince of Wales al Marinei Regale britanice ar fi trebuit să plece, duminică, din Portsmouth, însoțit de o flotă de opt nave, pentru a conduce exercițiul NATO “Steadfast Defender”. Deși ambarcațiunile poliției au securizat zona și au închis gura portului, conform procedurii standard, canalul a fost ulterior redeschis, fără ca portavionul să părăsească cheiul. 

Grant Shapps, Ministrul Apărării, a transmis ulterior că s-a decis ca “portavionul să nu mai navigheze, din considerente de precauție sporită, după inspecția finală”. La scurt timp, un purtător de cuvânt al Ministerului Apărării a declarat că plecarea a fost amânată și că un nou anunț va fi făcut ulterior.

Oficiali din domeniul Apărării au subliniat că nu a existat nimic “neadecvat” în legătură cu întârzierea de duminică și că portavionul este pregătit să se îndrepte spre Norvegia luni după-amiază. 

Săptămâna trecută, plecarea portavionului britanic HMS Queen Elizabeth, care trebuia inițial să conducă exercițiul NATO, a fost anulată în ultimul moment, din cauza unor probleme la elice. De altfel, în 2022, și portavionul HMS Prince of Wales însuși defectat în apropiere de Insula Wight, tot din cauza unei defecțiuni la elice. The Telegraph a dezvăluit anterior că HMS Queen Elizabeth nu era pregătit pentru desfășurare din cauza unui deficit de personal al Marinei.

“Steadfast Defender” este cel mai mare exercițiu NATO din ultimii 30 de ani și simulează atacarea unei țări NATO (probabil o țară baltică) de către Rusia, în contextul alegerilor din SUA. Din cei 90 de mii de soldați desfășurați pe flancul estic al Alianței, 30 de mii sunt americani, iar Germania și Marea Britanie vor trimite câte 20 de mii de militari.  

Surse alternative: The Telegraph, BBC

Folosim cookies