Potrivit poliției din Hong Kong, angajatul a devenit suspicios după ce a primit un mesaj semnat de directorul financiar al companiei cu sediul în Marea Britanie. Inițial, el a suspectat că era doar un e-mail de phishing, deoarece solicita efectuarea unei tranzacții secrete. Totuși, îndoielile sale au dispărut în urma apelului video, la care au participat persoane generate de tehnologia deepfake, care “arătau și sunau exact ca niște colegi de-ai săi”, inclusiv ca directorul financiar al companiei.
În cadrul apelului, angajatul a primit instrucțiuni clare despre cum să facă aceste tranzacții. Atât directorul, cât și personalul din cadrul apelului video au fost construiți cu ajutorul inteligenței artificiale de către o grupare de escroci, pentru a obține suma de bani. Abia la o săptămână după, angajatul respectiv și-a întrebat superiorii despre această tranzacție și a aflat că a fost păcălit. Poliția din Hong Kong nu a menționat numele companiei sau al angajaților implicați, dar a subliniat că escrocii au creat personaje false, deepfake, pe baza unor înregistrări video și audio disponibile public, pe site-ul companiei.
Până acum, nu au fost făcute arestări în acest caz, dar poliția din Hong Kong a precizat că a făcut șase arestări în alte cazuri, similare. Anchetatorii au adăugat că, recent, opt cărți de identitate furate din Hong Kong – toate declarate pierdute de către proprietarii lor – au fost folosite pentru a face 90 de cereri de împrumut și a crea 54 de conturi bancare în perioada iulie – septembrie a anului trecut. În cel puțin 20 de cazuri, au fost folosite imagini deepfake pentru a păcăli programele de recunoaștere facială, imitând persoanele ilustrate pe cărțile de identitate.
Foto: Tero Vesalainen | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.