Negocierile au durat aproximativ un an, însă Universal Music a declarat că “pe măsură ce negocierile au continuat, TikTok a încercat să ne intimideze pentru a accepta un contract cu o valoare mai mică decât cea a contractului anterior, mult mai mică decât valoarea de piață corectă și care nu reflectă creșterea lor exponențială”.

Compania a adăugat că “TikTok reprezintă doar aproximativ 1% din veniturile noastre totale, ceea ce arată cât de puțin îi compensează TikTok pe artiști și compozitori, în ciuda bazei sale masive și în creștere de utilizatori, a creșterii rapide a veniturilor din publicitate și a dependenței tot mai mari de conținutul bazat pe muzică”.

Ca urmare, Universal Music a avertizat că va înceta să mai acorde licențe pentru conținutul său către TikTok atunci când contractul va expira, pe 31 ianuarie. Printre artiștii ale căror melodii ar putea fi scoase de pe platformă se numără Taylor Swift, Harry Styles, Olivia Rodrigo și Drake. Marile companii muzicale câștigă miliarde de dolari pe an prin plata drepturilor de autor de la serviciile de streaming și site-urile de socializare, inclusiv Spotify, Apple și Meta. Aceste contracte sunt renegociate din doi în doi ani.

TikTok a răspuns acuzațiilor, spunând că Universal Music “și-a pus propria lăcomie mai presus de interesele artiștilor și compozitorilor”. TikTok susține că “în pofida narațiunii și a retoricii false a celor de la Universal, realitatea este că au ales să renunțe la sprijinul puternic al unei platforme cu mult peste un miliard de utilizatori, care servește drept vehicul gratuit de promovare și descoperire de talente”.

Surse alternative: Financial Times, The Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday