Aeronava X-59 a fost prezentată în cadrul unei ceremonii comune cu filiala Skunk Works a Lockheed Martin, iar, potrivit NASA, aceasta poate atinge o viteză de 1,4 ori mai mare decât cea a sunetului, adică 1.488 km/h. Avionul experimental, cu o lungime de 30,4 metri (cu zece metri mai scurt decât un Boeing 737) și o lățime de 9 metri, are un bot subțire și conic, care reprezintă aproape o treime din lungimea totală a aeronavei – o caracteristică concepută pentru a evita formarea undei rezultate ca urmare a spargerii barierei sonice, care creează așa-numitul “boom sonic” similar cu o explozie.

Cabina de pilotaj a fost poziționată la jumătatea lungimii avionului, iar geamurile orientate spre față (întâlnite de obicei la alte aeronave din această clasă) au fost eliminate. Administratorul adjunct al NASA, Pam Melroy, a explicat configurația avionului precizând că am luat această decizie pentru a-l face mai silențios, dar este, de fapt, un pas important înainte în ceea ce privește avansarea tehnologiei aviatice. Având în vedere provocarea uriașă a vizibilității limitate în cabina de pilotaj, echipa a dezvoltat sistemul de vizibilitate externă, care este mai exact un grup de camere de înaltă rezoluție care alimentează un monitor cu o rezoluție și mai înaltă (4k)”.

Aeronava are, de asemenea, motorul montat deasupra și o parte inferioară netedă pentru a preveni formarea undelor de șoc în spatele aeronavei. X-59 urmează să efectueze primul zbor în cursul acestui an și apoi primul zbor supersonic “silențios”, a precizat NASA. Agenția a adăugat că, odată ce zborurile de testare vor fi finalizate, aeronava va survola deasupra mai multor orașe americane pentru a colecta părerea cetățenilor cu privire la sunetul generat. 

În ultimii 50 de ani, călătoriile comerciale supersonice au fost interzice în SUA din cauza preocupărilor publicului cu privire la “boom-urile sonice” care pot fi auzite de la kilometri distanță. Aeronavele militare nu au voie să spargă bariera sunetului la o altitudine mai mică de 10 mii de metri, dacă nu este vorba de o situație reală de urgență, iar nu de un exercițiu.

Sursa: The Guardian

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday