Concret, într-o primă fază, în baza acordului, CATL va furniza Stellantis baterii litiu-fosfat, mai ieftine. Acestea îl vor ajuta pe constructorul auto franco-italiană, să scoată pe piață vehicule electrice de înaltă calitate, durabile și accesibile, cu accent pe modele crossover și SUV-uri de dimensiuni mici și medii.

Pe termen lung, însă cele două companii au în vedere și construirea unei fabrici de baterii pentru mașinile electrice, în Europa, a patra de acest fel din regiune. Un reprezentant al Stellantis a declarat că planul celor două companii este de a construi o nouă gigafabrică în Europa pentru a produce baterii litiu-fosfat.

Stellantis și CATL au mai transmis că memorandumul semnat marți subliniază colaborarea pe termen lung între cele două grupuri, inclusiv în ceea ce privește “identificarea oportunităților de a consolida în continuare lanțul valoric al bateriilor”. Directorul general al companiei chineze, Robin Zeng, a declarat că parteneriatul va fi un pas decisiv în călătoria ambelor părți către atingerea obiectivelor privind reducerea emisiilor de carbon”.

Pentru a facilita producția în Europa a vehiculelor sale, Stellantis a început deja să construiască trei “gigauzine” în Franța, Germania și Italia, unde va produce baterii. De la fuziunea dintre Fiat Chrysler și Peugeout în primele luni ale anului 2021, grupul Stellantis a încheiat mai multe acorduri în vederea furnizării de materiale necesare pentru producția sa de autovehicule electrice. 

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday