Ministrul italian al Economiei a făcut anunțul în timp ce prezenta bugetul pentru anul viitor, la o conferință de presă. Proiectul se află în faza de planificare de zeci de ani, însă acesta a fost întârziat, printre altele, de birocrație, de corupție, de implicarea mafiei sau de lipsa banilor. De exemplu, compania națională creată pentru supravegherea lucrărilor a fost închisă în 2013, în încercările de a reduce cheltuielile, în timp ce Italia se confrunta cu datorie publică ridicată și recesiune economică.

Din 1965, Italia a cheltuit în repetate rânduri un total de 1,2 miliarde de euro doar pe studii de fezabilitate, reluate o dată la câțiva ani.

Suma de 12 miliarde de euro va fi investită pe parcursul a mai multor ani, primele trei tranșe urmând să fie plătite până în 2026. Podul va lega Sicilia de regiunea sudică Calabria și va avea o lungime de aproximativ 5 km. Construcția este planificată să înceapă în vara lui 2024.

Populația este sceptică în ceea ce privește construirea podului, din cauza zonei alese, predispusă cutremurelor. De asemenea, unele ONG-uri consideră proiectul a fi “o risipă de bani, care ar provoca daune ecosistemului, dar și peisajului din regiune”. 

Podul ar putea, totuși, stimula economia subdezvoltată din sudul Italiei, datorită căilor feroviare și rutiere rapide. De asemenea, ar permite navelor de marfă să descarce marfă în Sicilia, de unde trenurile le-ar putea transporta spre nord, reducând astfel necesitatea unor călătorii costisitoare prin Marea Mediterană. În prezent, mașinile, camioanele și trenurile trebuie să traverseze strâmtoarea care desparte Messina de restul Italiei cu feribotul, o călătorie care durează aproximativ 20 de minute.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday