Linia feroviară va face legătura între capitala Jakarta și Bandung, în provincia Java de Vest, al doilea oraș ca mărime din Indonezia și un important centru artistic și cultural. Linia feroviară se întinde pe o lungime de 138 de km și este complet electrică. 

Viteza cu care trenurilor vor circula pe această rută este de 350 de km/h. Astfel, durata călătoriei dintre cele două orașe va fi redusă de la 3 ore la mai puțin de o oră. În același timp, trenurile sunt modificate pentru a face față climatului tropical din Indonezia și sunt echipate cu un sistem de siguranță care pot răspunde eficient în eventualitatea producerii unui cutremur, a inundațiilor sau altor situații de urgență.

Proiectul face parte din inițiativa Chinei denumită “Belt and Road” și este finanțat în mare parte de companiile de stat chineze. A costat 7,3 miliarde de dolari și a fost inaugurat duminică, după o serie de întârzieri și eșecuri, scrie CNN. Indonezia, a patra țară ca mărime din lume și cea mai mare economie din Asia de Sud-Est, a căutat în mod activ și deschis investiții din partea Chinei, cel mai mare partener comercial al țării. 

Oficialii celor două țări asiatice au discutat recent și despre construirea unei fabrici chineze de sticlă, în valoare de câteva miliarde de dolari, pe insula Rempang din arhipelagul indonezian Riau, ca parte a unui nou proiect intitulat “Eco-City”. Discuțiile au provocat proteste violente din partea locuitorilor indigeni ai insulei, care se opun ferm demolării satelor. 

Sursa: CNN

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday