Procesul a fost deschis la finalul unei anchete de patru ani, iar Comisia Federală pentru Comerț (FTC) și asocierea celor 17 state au cerut instanței din orașul Seattle (statul Washington), să ia în considerare posibilitatea de a forța compania să vândă active (părți din activitățile sale).

FTC susține că Amazon îi împiedică pe retailerii de pe platforma sa să vândă  la prețuri mai mici decât cele ale produselor proprii ale Amazon, prin faptul că le limitează vizibilitatea în căutări. În acest fel, argumentează comisia, vânzătorii sunt forțați să-și modifice prețurile și să folosească serviciul propriu al Amazon de depozitare și livrare a mărfurilor. 

Procesul face parte dintr-un efort mai amplu al guvernului american de a încerca să țină sub control marile companii americane din domeniul online. Autoritățile americane au deschis acțiuni în justiție și împotriva Google și Facebook. 

Amazon a declarat că procesul nu face decât să afecteze consumatorii și să întârzie livrările: “Practicile contestate au ajutat la stimularea concurenței și a inovației în întreaga industrie de retail și au produs o ofertă mai mare, prețuri mai mici și viteze de livrare mai rapide pentru clienții Amazon, precum și oportunități mai mari pentru numeroșii retaileri care vând pe platforma noastră”, a afirmat consilierul general al companiei.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday