Versiunile traduse, bazate pe tehnologia de generare a vocii OpenAI, vor imita stilul și vocea difuzorului original și vor fi mai naturale decât dublarea tradițională, susține Spotify. În primă fază, trei episoade din Lex Fridman Podcast, Armchair Expert și The Diary of a CEO with Steven Bartlett, vor fi disponibile în spaniolă atât pentru utilizatorii abonați, cât și pentru cei neabonați, cu ajutorul funcției Voice Translation. “În următoarele săptămâni“, precizează compania, vor fi disponibile și versiunile în franceză și germană și portofoliul podcasturilor traduse se va extinde. Platforma speră să crească astfel audiența emisiunilor.

Funcția marchează cea mai recentă încercare a companiei suedeze de a valorifica inteligența artificială generativă, tehnologie care a luat lumea cu asalt după ascensiunea ChatGPT, pentru a atrage noi utilizatori și a-și crește veniturile. Aproximativ o sută de milioane de persoane ascultă “în mod regulat” podcasturi pe Spotify, potrivit companiei.

Și alte companii au început să folosească AI generativ în ultimele luni. Meta a anunțat la începutul acestui an că va lansa AudioCraft, un instrument care permite utilizatorilor să creeze muzică și sunete generate de inteligența artificială. La începutul acestei luni, Google a anunțat că și-a integrat chatbot-ul AI Bard în celelalte aplicații ale sale, inclusiv YouTube, Gmail și Drive, iar potrivit Financial Times, Google și Universal Music Group au discutat dacă să licențieze melodiile și vocea artiștilor pentru muzica generată de AI.

Surse alternative: Spotify, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday