Școlile din întreaga lume nu sunt, în mare parte, pregătite pentru a introduce inteligența artificială generativă în procesul educațional, din lipsa reglementărilor, se arată în recomandările formulate de UNESCO, organizația Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură. Folosirea tehnologiei, fără reguli, ar putea avea consecințe asupradezvoltării capacităților umane, cum ar fi abilitatea de gândire critică și creativitatea”.

Autorii ghidului sugerează guvernelor să urmeze șapte pași pentru a utiliza eficient inteligența artificială generativă în procesul educațional, cu o abordare “centrată pe individ”, inclusiv prin aplicarea reglementărilor GDPR și consolidarea normelor privind drepturile de autor. De asemenea, propun introducerea unei limite de vârstă de la care poate fi folosită de elevi: Apariția unei varietăți de chatboți necesită ca țările să analizeze cu atenție – și să delibereze public – pragul de vârstă adecvat pentru utilizatorii care vor să acceseze platformele de inteligență artificială generativă”.

În timp ce China a formulat deja setul de reguli privind utilizarea inteligenței artificiale generative, regulamentul Uniunii Europene va fi aprobat, probabil, până la finalul anului. Alte țări sunt cu mult în urmă în ceea ce privește elaborarea propriilor legi, scrie Reuters.

Surse alternative: Euronews, Reuters

Foto: Airdone | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday