Astăzi este prima zi (dedicată presei) a Salonului Auto de la Munchen, iar Politico arată că, dacă aceștia nu au înțeles mesajul primit la Salonul Auto de la Paris, Munchen este ultimul avertisment. Departe de strălucirea de altă dată a noilor motoare Mercedes sau a vehiculelor concept, prezentate de europeni, care setau trenul pieței auto mondiale, acum, la Munchen, luminile sunt fixate pe Tesla și pe producătorii asiatici. Aceștia din urmă, de altfel, reprezintă 41% din totalul companiilor expozante, fie că este vorba de producători de baterii, precum Samsung sau LG, sau ale fabricilor chinezești de vehicule auto, așa cum ar fi BYD, care aduce șase modele noi.

Tesla va dezvălui versiunea actualizată a Modelului 3, care va avea o autonomie ceva mai mare, iar inginerul-șef al Renault a declarat pentru Reuters că firma sa nu își permite să intre într-o cursă a reducerilor de prețuri cu Tesla și BYD. 

Sigrid de Vries, lobby-istul șef pentru industria auto europeană, a transmis într-o scrisoare deschisă, înainte de expoziție, că “susținută de banii publici și de intențiile guvernului chinez, industria auto din această țară reprezintă acum o provocare pentru cea europeană și nu numai”.

O analiză UBS arată că tranziția la vehiculele electrice a producătorilor auto clasici se desfășoară într-un ritm moderat, iar Tesla și BYD au luat avans. “Considerăm că două treimi din piața auto globală poate fi abordată de către producători chinezi, Europa fiind cea mai atractivă regiune, datorită dimensiunii sale și a tranziției clare către vehiculele electrice”.

Deși Tesla a acaparat deja primele două locuri în topul vânzărilor de vehicule electrice europene cu Model Y și Model 3, nicio companie nu a reușit încă să spargă bariera de 30 de mii de dolari pentru o mașină electrică. Dar chinezii ar putea face asta, mai arată analiza UBS, care mai arată că “va fi aproape imposibil ca un producător auto tradițional să concureze cu orice model chinezesc, chiar dacă acesta este construit în interiorul UE, din cauza avantajelor structurale pe care companii precum BYD le au în ceea ce privește aprovizionarea cu baterii și componente”.

Datele de la Schmidt Automotive Research, care acoperă 18 piețe din Europa de Vest, arată că aproximativ unul din 10 vehicule electrice vândute în iulie a fost chinezesc. Chiar dacă BYD a vândut doar 1.900 de unități în Europa de Vest în luna iulie, Schmidt se așteaptă ca vânzările să crească în a doua jumătate a anului, odată cu lansarea noilor modele. 

Totuși, mărcile europene vor fi și ele prezente la Munchen, BMW va prezenta Vision Neue Klasse, un concept care oferă indicii despre cum vor arăta vehiculele electrice BMW, dar abia după anul 2025, iar Volkswagen și Mercedes vor aduce și ele noi modele, electrice și hybrid, cu o autonomie mai mare.

Surse alternative: POLITICO, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday