Un sondaj realizat de Institutul Ifo pentru cercetare economică din Munchen arată că sistemele educaționale din țară au primit note record de mici. În Germania, profesorii își notează elevii pe o scară de la 1 la 6, 1 fiind nota maximă. 

Sondajul ifo a constatat că doar 27% dintre respondenți au evaluat sistemul educațional din statul lor cu 1 sau 2. Acest procent marchează o scădere semnificativă în comparație cu aceeași cercetare realizată în 2014, când 38% dintre participanții la sondaj erau dispuși să acorde cele mai mari două note.

Patru din cinci respondenți au declarat că sunt de părere că educația a fost afectată în mod negativ de pandemia Covid-19. Majoritatea a indicat, de asemenea, lipsa de cadre didactice, lipsa de fonduri și “inerția” sistemului ca fiind cele mai grave probleme cu care se confruntă școlile din Germania.

De altfel, un studiu realizat de INSM, un grup de cercetare al Institutului Economic German, a avertizat cu privire la creșterea numărului de elevi care întâmpină probleme în cadrul sistemului educațional al țării. 

Studiul a analizat testele de citire și ascultare ale elevilor de clasa a patra din 2011 și 2021 și a constatat că Bavaria este singurul stat în care se fac progrese, însă și acelea “minime”. De asemenea, deși elevii de clasa a patra din Bremen s-au clasat pe ultimul loc în 2011, nivelul lor de înțelegere a cititului și ascultării a devenit în prezent noua medie pentru Germania.

Potrivit studiului, acest fenomen în care competențele elevilor nu se dezvoltă mai repede sunt deosebit de pronunțate în rândul copiilor care provin din familii cu un nivel de educație scăzut și în rândul copiilor proveniți din familii de migranți. Axel Plünnecke, autorul studiului, a explicat că motivul este că școlile și centrele de zi germane “încă nu s-au adaptat la copiii care provin din medii din ce în ce mai diverse”.

Institutul Economic German a cerut mai mult sprijin pentru copiii care au dificultăți, în special în ceea ce privește învățarea limbii germane. Experții subliniază că, pentru stabilitatea pieței muncii pe termen lung, este nevoie ca un număr tot mai mare de elevi să aibă acces la un sistem de educație actualizat, de înaltă calitate, implementat cât mai devreme în grădinițe și școli primare.

Surse: DW, Ifo

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday