JetZero, o firmă cu sediul în orașul de coastă Long Beach din California, şi-a propus să pornească de la forma de “aripă zburătoare” (flying wing), unitară, a aeronavelor militare (precum bombardierele B-2), la care să adauge un corp mai robust şi aripi mai voluminoase, care “să fuzioneze” cu restul aeronavei.

Compania a transmis că va dezvolta simultan trei variante care să folosească tehnologia: un avion pentru pasageri, unul cargo şi altul pentru alimentare cu combustibil în zbor. Pentru cel din urmă, Forțele Aeriene ale SUA au acordat deja companiei 235 de milioane de dolari pentru a dezvolta un prototip la scară reală.

Deşi Boeing şi Airbus explorează această idee, JetZero şi-a exprimat intenţia de a pune în funcţiune o astfel de aeronavă din 2030.

“Suntem convinși de necesitatea de a ajunge la emisii zero, în cazul avioanelor cu reacție mari, iar acest tip de aeronavă ar putea înjumătăți atât consumul de combustibil, cât şi emisiile de gaze cu efect de seră […] Acesta ar putea fi un salt uimitor în revoluţionarea industriei aeriene”, a declarat directorul executiv al JetZero, în contextul în care designul de bază al avioanelor comerciale nu s-a schimbat în ultimii 60 de ani.

Conform specialiştilor JetZero, deoarece aeronava are o structură hibridă, între cea de “aripă zburătoare” a aeronavelor militare (cum sunt avioanele invizibile) şi cea de “cilindru cu aripi” ale avioanelor tradiţionale, prototipul permite întregului avion să genereze forță de portanță şi să reducă astfel rezistența la înaintare. 

NASA a testat încă din 2007 un tip de aeronavă asemănător, prin intermediul avioanelor sale experimentale X-48. În urma testelor, compania spaţială a constatat că această formă “ajută la economisirea de combustibil și oferă suprafețe mai mari de sarcină utilă, pentru încărcătură sau pasageri, în partea centrală a corpului aeronavei”. De asemenea, a observat că aeronava ar putea opera în aeroporturile din prezent, cântăreşte mai puţin, face mai puţin zgomot şi are costuri reduse de funcţionare comparativ cu avioanele convenţionale. 

Sursă: CNN

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday