Wang Chuanfu, fondatorul BYD, a făcut această declarație după ce compania sa a ajuns la 5 milioane de vehicule electrice vândute. El a spus că “există o nevoie sentimentală pentru cei 1,4 miliarde de locuitori ai Chinei să vadă o marcă chineză devenind globală”, potrivit Reuters și a cerut firmele auto din China să “distrugă vechile mituri și să realizeze noi modele de clasă mondială”.

China a încurajat producția de vehicule electrice mult mai repede și cu mai multe investiții decât țările occidentale, iar firmele locale au fost ajutate de sprijinul masiv al statului care a adoptat o strategie națională ce a facut componentele mai ușor disponibile. Dar încetinirea consumului în China  forțează acum producătorii locali să iasă pe piețele occidentale, după ani de zile în care au produs numai pentru chinezi. 

China controlează majoritatea capacității de rafinare a litiului, un mineral esențial pentru fabricarea bateriilor. De asemenea, are acces la grafit și la alte componente esențiale.

Andy Palmer, un fostul director al Aston Martin a declarat despre chinezi că “ei au o piață internă masivă care le oferă costuri reduse și un guvern care îi sprijină acum să vină pe piețele externe. Pentru procudătorii europeni asta înseamnă o presiune majoră pe prețuri și poate unii dintre ei nici nu vor supraviețui pivotării spre electrificare. Totuși, pentru consumatori, lucurile arată mai bine, deoarece China oferă mașini de înaltă calitate la prețuri mai mici”, a adăugat Palmer.

Anul trecut, BYD a depășit Tesla în topul mondial al producătorilor de automobile electrice iși hibrid plug-in, iar pentru acest an și-a propus să o depășească și la vânzările de mașini alimentate exclusiv cu baterii. 

Sursă: The Telegraph

Sursă Foto: BYD

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday