Ascensiunea inteligenței artificiale generative a dat naștere unui val de melodii “deepfake” care pot imita în mod convingător vocile, versurile sau sunetul artiștilor consacrați, adesea fără consimțământul acestora. În acest context, Google și Universal Media caută o modalitate de a dezvolta un instrument care ar permite fanilor să creeze astfel de melodii și să plătească, în schimb, drepturile de autor artiștilor a căror voce este folosită. Artiștii ar avea posibilitatea de a participa la proiecte, dacă doresc. Discuțiile se află încă într-un stadiu incipient, potrivit unor persoane familiarizate cu situația. 

Pe măsură ce AI devine din ce în ce mai accesibilă și mai performantă, unii artiști și-au exprimat îngrijorarea că munca lor va fi diminuată de versiuni false ale melodiilor și vocilor lor. Problema a fost pusă în centrul atenției la începutul acestui an, când un cântec produs de AI care imita vocile lui Drake și The Weeknd a devenit viral pe internet.

Universal Music, casa de discuri a lui Drake și a altor artiști populari, a cerut atunci ca melodia să fie retrasă de pe platformele de streaming din cauza încălcării drepturilor de autor. De asemenea, compania, care controlează aproximativ o treime din piața muzicală globală, a cerut Spotify și Apple să întrerupă accesul la catalogul său muzical pentru dezvoltatorii care îl folosesc pentru a antrena tehnologia AI în astfel de scopuri. 

Luna trecută, consilierul general al Universal Music, Jeffrey Harleston, a declarat că “vocea unui artist este adesea cea mai valoroasă parte a mijloacelor de trai și a personalității publice a acestuia, iar furtul acesteia, indiferent de mijloace, este greșit”

Sursa: Financial Times

Sursa foto: Techa Tungateja | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday