Angajații Tesla, scrie Reuters, au fost instruiți în urmă cu câțiva ani să împiedice clienții care se plângeau de autonomia mașinilor să își aducă vehiculele în service. Vara trecută, producătorul american de vehicule electrice a creat în mod discret ceea ce Reuters numește “o echipă pentru diversiuni” în Las Vegas, care avea ca scop anularea cât mai multor programări cerute în service pe motive de autonomie a bateriei. 

Constructorul cu sediul în Austin, Texas, a decis că această măsură este necesară după ce a fost inundat cu programări de service de la clienții care se așteptau la performanțe mai bune, pe baza estimărilor privind autonomia, afișate chiar de autovehicul. Mai multe persoane cu informații legate de problemă au declarat pentru agenția britanică de presă că echipa în cauză anula chiar și sute de programări săptămâna, iar angajații erau monitorizați în funcție de numărul mediu de programări anulate pe zi.

Desigur că măsura avea un impact financiar semnificativ pentru Tesla. Reuters mai scrie că producătorul de autovehicule electrice economisea aproximativ 1.000 de dolari pentru fiecare programare anulată. Un alt obiectiv era reducerea presiunii pe service-urile companiei, având în vedere că, în cele mai multe cazuri, mașinile clienților care s-au plâns de autonomia bateriei nu aveau nevoie și de alte reparații.

Mai degrabă, arată Reuters, problema de care Tesla se chinuie să scape a fost cauzată în mod conștient chiar de conducerea companiei – algoritmul central al mașinii afișa un număr mai mare de kilometri pe care aceasta îi poate parcurge cu un “plin”, imediat după încărcare. Apoi, același algoritm corecta autonomia, pe măsură ce mașina consuma bateria, la sub 50% din capacitatea acesteia autonomia apropiindu-se treptat de realitate. Pentru a preveni situații în care șoferii rămân cu mașinile în drum, Tesla a proiectat și un mecanism de “backup”, astfel că mașinile mai puteau parcurge în jur de 24 de km chiar și după ce afișajul digital arăta că bateria este descărcată complet. 

Elon Musk a vrut să arate un număr cât mai mare de kilometri pe care mașinile sale îi pot parcurge cu o încărcare completă. Atunci când cumperi o mașină nouă, cu o autonomie de până la 640 de km, te face să te simți bine, special, a declarat una dintre persoanele cu informații în cauză, pentru Reuters.

Autonomia bateriei este unul dintre cei mai importanți factori care determină decizia de cumpărare în cazul vehiculelor electrice. Fenomenul de anxietate legat de frica de a rămâne fără baterie la mașină a fost, în același timp, principalul obstacol în calea creșterii vânzărilor de astfel de vehicule. 

Reuters nu a putut stabili dacă Tesla încă se folosește de această strategie. Totuși, persoanele specializate în testarea vehiculelor și autoritățile de reglementare continuă să semnaleze că producătorul american exagerează distanța pe care vehiculele sale o pot parcurge cu o încărcare completă. Totuși, un studiu publicat în luna aprilie de SAE International (Societatea Inginerilor de Autovehicule), arată că Tesla nu este singura companie auto care minte (în mod conștient sau nu) în legătură cu autonomia vehiculelor electrice. Raportul indică faptul că mașinile electrice a 21 de producători auto nu ating în realitate autonomia declarată.

Analiza completă pe Reuters

Foto: Andrius Aleksandravicius | Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday