Japonia și-a intensificat ambițiile spațiale sub conducerea premierului Fumio Kishida. Aceasta participă la programul Artemis al NASA și intenționează să aibă un astronaut pe stația spațială lunară Gateway în a doua jumătate a acestui deceniu.

Toyota colaborează cu agenția spațială japoneză încă din 2019 pentru dezvoltarea roverul lunar cu echipaj uman, pe care l-a numit Lunar Cruiser, și pe care speră să îl plaseze pe Lună în 2029. 

 

NASA se așteaptă ca Japonia să furnizeze un rover lunar, în cadrul programului Artemis. Vehiculul cu pile de combustie utilizează un motor electric ca un vehicul electric, dar își trage energia dintr-un acumulator de combustibil în care hidrogenul este separat de un catalizator pentru a produce electricitate.

Toyota a declarat că tehnologia sa va utiliza energia solară și apa pentru a produce hidrogen și oxigen prin electroliză în timpul zilei, iar pilele de combustie pentru a furniza electricitate în timpul nopții. O noapte lunară durează aproximativ 14 zile pământene, astfel că, cu ajutorul acestei tehnologii, roverul lunar va putea să meargă mai multe zile la rând, chiar și atunci când este întuneric și extrem de frig.

Cel mai mare producător auto din lume în funcție de vânzări speră să obțină o comandă pentru roverul lunar cu echipaj uman până în toamna anului viitor. Vehiculul ar trebui să poată transporta doi astronauți timp de 42 de zile pe an în misiune și să rămână în funcțiune timp de 10 ani, a precizat compania.

Ideea noastră este de a crește durata de utilizare a roverului lunar peste acei 10 ani dacă există o companie sau un aranjament care poate furniza apa necesară pentru asta, a declarat Ken Yamashita, șeful proiectelor de explorare lunară de la Toyota, adăugând că, inițial, va trebui trimisă apă curată în spațiu odată cu roverul.

Compania nu se așteaptă să fie capabilă să genereze apă utilizabilă pentru pilele de combustie din apa înghețată de pe Lună sau să fie capabilă să o extragă singură, a avertizat Yamashita, spunând că se va baza probabil pe alte companii pentru acest lucru.

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday