O analiză Wall Street Journal arată că valurile de caniculă pun presiune nu numai pe rețelele electrice, care sunt suprasolicitate de funcționarea aproape permanentă a aparatelor de aer condiționat (mari consumatoare de energie) dar afectează și afacerile mici, așa cum ar fi magazinele de cartier, care se confruntă și cu o scădere a vânzărilor pe fondul unei mobilități reduse a cumpărătorilor.

În SUA, peste 100 de milioane de oameni locuiesc în zonele afectate de valurile de caniculă, iar în sudul Europei sunt afectate zeci de orașe din Italia, Spania și Grecia. La Roma și Florența, au fost declarate coduri roșii de caniculă.

Cercetătorii spun că aceste valuri pot reduce creșterea economică. Există “semnale destul de clare că anii mai călduroși sunt asociați cu o producție mai scăzută”, a spus Derek Lemoine, economist la Universitatea din Arizona, care studiază consecințele economice ale schimbărilor climatice. Excesul de căldură afectează productivitatea muncii dar și capacitatea de învățare a copiilor, deoarece “oamenii nu își folosesc creierul la fel de bine în căldură”, a spus el.

Un studiu din 2018 privind impactul creșterii temperaturilor asupra economiei SUA, publicat în Journal of Money, Credit and Banking, a constatat că o creștere cu un grad a temperaturii medii în timpul verii poate reduce rata anuală de creștere a producției unui stat cu 0,15-0,25%.

Analiza integrală pe The Wall Street Journal

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday