Vision Pro este cea mai importantă lansare a companiei de la Apple Watch din 2014, care conform CNN, va fi de peste două ori mai scumpă decât cel mai nou iPhone, 14 Pro.

Tim Cook, directorul executiv al Apple, descrie dispozitivul ca fiind “primul produs prin care te uiți, nu la care te uiți” , datorită tehnologiei folosite, ce îmbină realitatea virtuală și realitatea augmentată, prin care imaginile virtuale sunt suprapuse celor live, din lumea reală.

Potrivit Apple, utilizatorii își pot folosi ochii și mâinile pentru a naviga prin aplicații și își pot rosti ceea ce vor să caute. De asemenea, cu ajutorul unei funcții numite EyeSight, căștile pot deveni transparente sau opace, în zona ochilor, pentru a semnala persoanelor din jurul utilizatorului dacă acesta este în mijlocul unei acțiuni sau este disponibil pentru a interacționa.

Un număr mare de aplicații pentru iPad și iPhone vor fi disponibile pe Vision Pro la lansare, a spus Apple. De exemplu: utilizatorii pot porni Adobe Lightroom și pot edita fotografii folosind doar ochii și mâinile.

Vor fi însă introduse și aplicații noi precum Reality Composer Pro de la Apple, care facilitează asamblarea scenelor complexe, folosind obiecte realiste. Pe lângă aceasta vor fi introduse mai multe aplicații și jocuri populare de pe platforma Unity, care va avea acces complet la funcțiile VisionOS, la fel ca și aplicațiile Microsoft Word, Excel și Teams, împreună cu Zoom și Webex.

Potrivit Apple, odată ce un utilizator își pune dispozitivul, acesta poate vedea aplicațiile proiectate direct în fața sa. Interfața este concepută să pară cu adevărat prezentă în locul unde cel ce o folosește se află. Aceasta utilizează lumina și umbrele din jur pentru a-i ajuta pe cei ce o folosesc să vadă mărimea și distanța obiectelor proiectate.

Tim Cook susține că realitatea augmentată are potențialul de a deveni o tehnologie de zi cu zi în viitor, care ar putea fi folosită de majoritatea oamenilor, impactul său fiind “similar cu cel al invenției internetului”.

În cadrul evenimentului, CEO-ul Disney, Bob Iger, a declarat că se află în discuții cu Apple despre modul în care Disney va putea crea conținut pentru noua cască Vision Pro.

În timpul conferinței, Apple a mai prezentat și alte produse, precum noi versiuni de Macbook, și Mac Pro, care au incorporate cipuri M2 Ultra.

Prezentarea căștii Apple vine la scurt timp după ce Meta a prezentat o nouă generație de căști de realitate mixtă ce vor fi lansate din toamnă, la un preț de 499 de dolari.

Surse alternative: CNN, CNBC, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday