Înțelegerea vizează vehiculele fabricate în perioada 2011 – 2022, care au un sistem tradițional de deblocare și pornire cu cheie, de tip “insert-and-turn”. Grupul oferă despăgubiri pentru pierderea totală a vehiculelor de până la 6.125 de dolari, dar și pentru daune aduse vehiculului și bunurilor personale de până la 3.375 de dolari. Proprietarii pot obține rambursarea costurilor de remorcare și pentru vehiculele furate care au fost implicate în accidente sau care nu au fost niciodată recuperate, precum și plăți pentru alte sancțiuni sau amenzi suportate ca urmare a furtului.

Astfel, Hyundai și Kia dispun de un buget de 145 de milioane de dolari pentru pierderile suportate de consumatori. De asemenea, clienții ale căror vehicule nu pot primi actualizări ale software-ului de securitate vor primi până la 300 de dolari pentru achiziționarea de încuietori pentru volan și alte dispozitive de prevenire sau de descurajare a furtului.

Cei doi producători auto sud-coreeni anunțaseră deja în februarie că intenționau să ofere o astfel de actualizare pentru 8,3 milioane de vehicule din SUA, care nu dispuneau de dispozitive electronice de imobilizare care împiedică pornirea autovehiculului fără cheie.

Scandalul a ieșit la iveală după ce pe TikTok a devenit virală o metodă de deblocare a mașinilor fabricare între 2015 și 2019, fără folosirea cheii de contact, uneori doar cu ajutorul unui cablu USB. După ce clipurile de pe TikiTok au devenit virale, unele companii de asigurare au refuzat să mai emită polițe pentru mașini KIA, iar mai multe orașe din SUA au dat în judecată producătorii auto din cauza vulnerabilității ce a permis furturile.

Sursa: Reuters

Foto: Jonathan Weiss | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday