Analiză Reuters. Băncile americane văd acum rețelele sociale ca pe o amenințare. Schimbarea s-a produs după ce stabilitatea SVB Bank a fost pusă la îndoială pe Twitter, iar în cele din urmă banca a falimentat.

Băncile fac planuri pentru a contracara amenințările din mediul online, cum ar fi “zvonurile” despre “sănătatea” instituțiilor financiare care ar putea duce la scăderea acțiunilor sau la un val de retrageri în rândul clienților, scrie Reuters într-o analiză.

Rețelele sociale sunt văzute acum ca un potențial risc, mai degrabă decât un instrument de marketing. Schimbarea s-a produs după ce situația financiară a SVB a fost pusă la îndoială pe Twitter, ceea ce i-a determinat pe clienți să-și retragă depozitele. În cele din urmă, banca a dat faliment pe 10 martie. Fostul director executiv a spus că rețelele sociale au avut un rol fără precedent în dispariția SVB, întrucât după propagarea mesajelor, au fost retrase 42 de miliarde de dolari în doar 10 ore.

Sumeet Chabria, fondatorul unei firme de consultanță care lucrează cu băncile, a explicat că până acum rețelele prezentau riscuri doar la adresa reputației instituției financiare, însă acum pot fi o amenințare la adresa depozitelor, care sunt vitale în existența băncilor. Și fostul director general al First Republic Bank, altă bancă intrată în faliment la începutul lunii, a dat vina pe social media.

Băncile au început să contacteze clienții care se plâng pe social media, pentru a le rezolva rapid probleme și “a tăia răul de la rădăcină”. Greg Hertrich, șeful departamentului de strategii pentru depozite din SUA al grupului financiar Nomura, a declarat:Orice bancă care nu acordă atenție prezenței sale pe rețelele sociale și efectului pe care acestea îl pot avea asupra comportamentului clienților în raport cu depozitele face un deserviciu important pentru sine însuși, pentru acționari și, cel mai important, pentru clienți”.

Experții spun că băncile mici se concentrează pe identificarea clienților și pe contactarea membrilor influenți ai comunităților din care aceștia fac parte pentru a contracara orice formă de dezinformare. Și marii creditori au început să acorde atenție fenomenului, iar directorii de la JP Morgan Chase & Co și Citigroup au spus despre rețele că sunt factori care “au schimbat complet jocul”.

Rezerva Federală a SUA și agenția americană pentru asigurarea depozitelor au subliniat modul în care tehnologia a accelerat derapajele bancare. Și Consiliul pentru Stabilitate Financiară, un organism internațional, investighează rolul rețelelor de socializare în recentele turbulențe de pe piață.

Analiza integrală pe Reuters

Foto: Marcel De Grijs | Dreamstime.com

Folosim cookies