California. O instanță a decis că sistemul “Autopilot” de pe mașinile Tesla nu se face vinovat de producerea unui accident rutier din 2019. Atunci, un șofer a fost rănit la declanșarea unui airbag, când mașina a urcat pe o bordură.

Justine Hsu, din Los Angeles, a dat Tesla în judecată în 2020 pentru un accident rutier produs în 2019. Ea a susținut că autoturismul său, Model S, pe modul “Autopilot” a urcat pe o bordură, fapt ce a declanșat “atât de violent un airbag, încât mi-a fracturat maxilarul și mi-a scos dinții”. Șoferița a cerut daune de trei milioane de dolari.

Tesla nu și-a asumat răspunderea pentru accident. Conform unor documente din dosar, șoferița Hsu ar fi folosit modul “Autopilot” pe străzile orașului, deși Tesla nu recomandă asta. Acum, juriul din cadrul procesului a deliberat că sistemul “Autopilot” nu a cauzat accidentul și că airbag-ul a funcționat în condiții de siguranță. Jurații i-au respins pretențiile materiale lui Hsu. 

Verdictul pare a fi primul legat de un accident care implică soft-uri de conducere parțial autonomă, scrie Reuters. El ar putea reprezenta o victorie importantă pentru constructorul american, care testează și updatează funcțiile “Autopilot” și modul mai avansat, “Full Self-Driving”. Experții afirmă că decizia din acest proces nu va fi obligatorie din punct de vedere juridic și în alte cazuri, dar că procesul servește drept referință pentru Tesla și pentru posibilii reclamanți.

Compania lui Elon Musk spune că sistemele sale de asistență la volan “Full Self-Driving” și “Autopilot” nu transformă mașinile în vehicule complet autonome, iar șoferii “trebuie să fie pregătiți să preia controlul în orice moment”. Constructorul a implementat funcția Autopilot în 2015.

Sursa: Reuters

Foto: Info634860 | Dreamstime.com

Folosim cookies