Parizienii sunt chemați azi să voteze pentru sau împotriva interzicerii trotinetelor electrice închiriabile. Introduse în capitala Franței în urmă cu cinci ani, ele sunt acum o veritabilă spaimă pentru pietoni.

Trotinetele electrice care pot fi găsite pe stradă, închiriate și apoi abandonate, toate cu o simplă aplicație de telefon, nu mai sunt astăzi, la Paris, tocmai “la liber”, așa cum erau în 2018. Autoritățile orașului au înăsprit progresiv reglementările, creând zone de parcare desemnate, limitând viteza maximă dar și numărul de operatori și de trotinete aflate în circulație.

Dar prezența lor pe străzi rămâne controversată, mulți considerând că “trotinetiștii”, ce nu au în mod necesar și un permis de conducere, se dovedesc destul de des conducători iresponsabili. O serie de accidente mortale care au avut drept cauză acest tip de comportament au accentuat controversa din jurul trotinetelor “de închiriat” și au convins-o pe primarul Anne Hidalgo să organizeze o consultare publică.

Nu este un referendum propriu-zis, Primăria Paris amenajând doar 21 de cabine de vot în oraș, în care cei interesați de problema trotinetelor electrice închiriate își pot exprima opinia pentru sau împotriva interzicerii acestora. În orice caz, votul nu îi va afecta pe cei care sunt proprietari de trotinete, ci doar sistemul de închiriere al acestora. Sondajele de opinie anterioare arătau că până la 70% din populația Parisului ar vota pentru interzicerea trotinetelor.

Ministrul Transporturilor, Clement Beaune, se așteaptă ca sondajul-consultare organizat de Primăria din Paris să aibă ca rezultat interzicerea trotinetelor închiriate, chiar primărița pledând pentru biciclete închiriate decât pentru scuterele electrice. Totuși, potrivit Financial Times, care citează un studiu din 2020, trotinetele, pe care le folosesc aproximativ 400.000 de parizieni, au fost implicate proporțional în mai puține accidente decât serviciile de închiriere de biciclete.

Ministrul Clement Beaune spune însă că trotinetele electrice sunt o soluție de transport valoroasă, care ar fi dus la o scădere cu până la 20% a călătoriilor cu mașina personală în Paris. În plus, ele s-au dovedit a fi foarte utile în timpul numeroaselor greve ale transportului public din capitala Franței. Există chiar temerea că interzicerea lor la Paris, care a fost printre pionierii introducerii acestui mijloc de locomoție, ar putea influența decizii similare în alte orașe din Franța și din lume.

Sursă alternativă: Financial Times

Folosim cookies