Bloomberg: Apple plănuiește să investească un miliard de dolari pe an în producția de filme. Acestea urmează să fie lansate în cinematografe, pentru a atrage mai mulți abonați către serviciul de streaming al companiei.

Conform unor persoane familiarizate cu problema, citate de Bloomberg, Apple a discutat cu diverse studiouri de film în vederea încheierii unui parteneriat pentru a lansa câteva filme în cinematografe. Lista de potențiale lansări include filmele “Killers of the Flower Moon”, regizat de Martin Scorsese, care îl are în rolul principal pe Leonardo DiCaprio, “Argylle”, al regizorului Matthew Vaughn, și “Napoleon”, sub regia lui Ridley Scott.

Persoanele citate de Bloomberg au mai declarat că Apple plănuiește să difuzeze filmele, timp de o lună, în mii de cinematografe. Acest pas reprezintă o creștere semnificativă față de anii trecuți, când cele mai multe dintre producțiile originale ale Apple au fost difuzate exclusiv pe serviciul de streaming al companiei sau au fost lansate într-un număr mic de cinematografe. 

Bloomberg scrie că noua strategie aplicată de Apple are în vedere creșterea numărului de abonați pentru serviciul său de streaming, Apple TV+. Se estimează că acesta are între 20 și 40 de milioane de abonați, mai puțini decât rivali precum Netflix și Disney+. 

Compania încă nu a elaborat planul de distribuție a filmelor în cinematografe, deoarece nu are expertiza internă necesară pentru a putea lansa filme în mii de cinematografe din întreaga lume deodată, motiv pentru care s-a adresat unor distribuitori terți. În cazul proiecției lui Scorsese, Paramount Pictures a acceptat să lanseze în cinematografe filmul având în vedere că a fost filmat în studiourile companiei, și va încasa un comision de distribuție de 10%.

Apple a finanțat producția de filme încă de la lansarea studioului său de la Hollywood, iar ambițiile companiei în domeniul cinematografiei au crescut de când a câștigat un premiu Oscar pentru cel mai bun film pentru CODA, în 2021. Apple a achiziționat acel film la Festivalul de Film Sundance pentru suma record de 25 de milioane de dolari și l-a distribuit simultan în cinematografe și pe Apple TV+. 

Giganții tehnologici Apple și Amazon își sporesc investițiile în divertisment, alegând în același timp să reducă costurile înregistrate de alte departamente. Amazon a concediat mii de angajați, în timp ce Apple a transmis că urmează un plan de reducere a costurile fără a renunța la angajați.

Sursă: Bloomberg

Sursa Foto: Prykhodov / Dreamstime

Folosim cookies