Compania bavareză este ceva mai prudentă în estimări decât concurenții săi de la Volkswagen. Șeful financiar al BMW, Nicolas Peter, a declarat că se așteaptă la o stabilizare a aprovizionării cu cipuri. Încă există blocaje logistice și prețuri mari pentru materiile prime, dar BMW a declarat oficial că intenționează să mențină prețurile stabile în 2023, după câțiva ani în care a transferat în prețurile mașinilor sale creșterile costurilor de producție.

Pe de altă parte, BMW observă o creștere mai rapidă decât anticipase a cererii de mașini electrice și electrificate. Anticipează că până în 2025, un sfert din mașinile vândute vor fi modele integral electrice, în 2026 proporția va crește la o treime, iar ponderea de 50% va fi atinsă mult înainte de 2030.

La începutul anului, Tesla a ieftinit o parte a modelelor sale cu până la 20%, iar săptămâna trecută a anunțat reduceri de prețuri și pentru gama de lux. Tot în ianuarie, Ford a ieftinit modelul electric Mustang Mach-E cu aproape 10%. Japonezii de la Nissan au anunțat și ei măsuri care vor duce la ieftinirea vehiculelor electrice și hibrid, prin modificarea sistemelor de propulsie și platformelor, pentru a putea folosi componente similare ca la autoturismele pe benzină.

Surse alternative: Financial Times, Reuters

Foto: Hupeng | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday