BMW anticipează o scădere ușoară a vânzărilor de mașini noi în Europa și spune că în acest an nu va mai crește prețurile. Anunță, în același timp, că a depășit criza de semiconductori și va crește ritmul livrărilor.

Compania bavareză este ceva mai prudentă în estimări decât concurenții săi de la Volkswagen. Șeful financiar al BMW, Nicolas Peter, a declarat că se așteaptă la o stabilizare a aprovizionării cu cipuri. Încă există blocaje logistice și prețuri mari pentru materiile prime, dar BMW a declarat oficial că intenționează să mențină prețurile stabile în 2023, după câțiva ani în care a transferat în prețurile mașinilor sale creșterile costurilor de producție.

Pe de altă parte, BMW observă o creștere mai rapidă decât anticipase a cererii de mașini electrice și electrificate. Anticipează că până în 2025, un sfert din mașinile vândute vor fi modele integral electrice, în 2026 proporția va crește la o treime, iar ponderea de 50% va fi atinsă mult înainte de 2030.

La începutul anului, Tesla a ieftinit o parte a modelelor sale cu până la 20%, iar săptămâna trecută a anunțat reduceri de prețuri și pentru gama de lux. Tot în ianuarie, Ford a ieftinit modelul electric Mustang Mach-E cu aproape 10%. Japonezii de la Nissan au anunțat și ei măsuri care vor duce la ieftinirea vehiculelor electrice și hibrid, prin modificarea sistemelor de propulsie și platformelor, pentru a putea folosi componente similare ca la autoturismele pe benzină.

Surse alternative: Financial Times, Reuters

Foto: Hupeng | Dreamstime.com

Folosim cookies