Profituri record pentru Ferrari, anul trecut. Un sfert din mașinile comercializate au fost hibride. Deși Europa rămâne principala piață a Scuderiei, vânzările din China au crescut cu aproape 75%.

Financial Times arată că profitul record (aproape un miliard de euro) vine nu numai din creșterea vânzărilor cu 19%, dar și din faptul că, din ce în ce mai des, clienții Ferrari cer un număr mai mare de opțiuni, contra cost. Modelele cele mai căutate au fost Portofino M și SF90 (foto), un model hibrid. De altfel, aproximativ 22% dintre modelele vândute de Ferrari în 2022 aveau motoare hibride.

Cea mai mare creștere a vânzărilor a fost înregistrată în China, +73% (1.552 de mașini), iar în America vânzările au crescut cu 22% (3.447 de mașini). Cu toate acestea, Europa și-a păstrat calitatea de cea mai mare piață a Ferrari deși creșterea a fost de doar 8% (5.958 de mașini). Profitul net al companiei a crescut cu 13%, până la 939 de milioane de euro, iar în 2023, compania se așteaptă la încasări de 5,7 miliarde de euro, față de 5,1 miliarde de euro în 2022. Costul mediu al unei mașini Ferrari, fără opțiuni suplimentare, este de 190 de mii de euro.

Anul acesta Ferrari va lansa SUV-ul Purosangue, primul din această categorie, iar directorul companiei, Benedetto Vigna, a declarat că numărul precomenzilor a depășit cu mult așteptările sale. În 2025 este așteptat primul model complet electric al Ferrari, care obișnuiește să își producă singură majoritatea componentele, iar pentru modelul electric a decis să producă axul și invertoarele electrice și să dezvolte o tehnologie proprie pentru baterie. 

Sursă altrnativă: Financial Times

Sursa foto: VanderWolfImages | Dreamstime.com

Folosim cookies