Reuters dă exemplul companiilor Oxbotica (UK), Einride (Suedia), Outrider (SUA) și Aurrigo (furnizor britanic), care atrag interesul investitorilor datorită faptului că dezvoltă vehicule autonome mai simple, cum ar fi stivuitoare, tractoare sau vehicule folosite în industria mineritului.

Publicația explică faptul investitorii s-au orientat către aceste categorii de vehicule, după ce au fost dezamăgiți de proiectele taxiurilor autonome, lansate de ani de zile și care mai au nevoie de mult timp pentru a ajunge rentabile. 

Producătorii de taxiuri robot au anunțat că din 2020 vor opera flote de vehicule, dar nu și-au respectat promisiunea. Când Ford și Volkswagen au renunțat la unitatea autonomă Argo AI în noiembrie, directorul general al Ford, Jim Farley, a declarat că o afacere profitabilă cu taxiuri autonome este încă la mulți ani distanță. General Motors, rivala Ford, a cheltuit anul trecut două miliarde de dolari pentru un proiect asemănător și se așteaptă la costuri și mai mari în 2023.Kasper Sage, managing partner la fondul de capital de risc BMW, a declarat pentru Reuters că: Autonomia deplină în orice tip de mediu este încă la ani, dacă nu la decenii distanță. Trebuie să ai un startup de afacere care să funcționeze și care să reducă problema.”

Reuters mai arată faptul că dezvoltarea unor vehicule autonome care pot conduce mai sigur decât oamenii este încă extrem de dificilă. Acest lucru se datorează faptului că sistemele vehiculelor autonome încă nu au capacitatea oamenilor de a anticipa și de a evalua rapid potențiale riscuri, mai ales atunci când se confruntă cu incidente neașteptate.

Investitorii s-au întors la elementele de bază, vizând forme de vehicule autonome mai puțin complexe și mai ieftine, care ar oferi perspective de profit mai realiste, operând la viteze mai mici. BMW iVentures a investit, de exemplu, în firma de tehnologie pentru camioane Autonome Kodiak Robotics.

În octombrie, Kodiak a câștigat, de asemenea, un contract de 50 de milioane de dolari pentru dezvoltarea unor vehicule autonome pentru Armata Statelor Unite. Directorul general al Kodiak, Don Burnette a spus căajută faptul că nu cheltuim o mulțime de bani, așa cum au făcut unii oameni”.

Investițiile în companiile de vehicule autonome au scăzut cu 47% la 1,4 miliarde de dolari în trimestrul IV din 2022, comparativ cu perioada similară din 2021, potrivit analistului senior PitchBook Jonathan Geurkink.

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday