Bloomberg: Departamentul de Justiţie al SUA va da Google în judecată pentru “monopol pe piaţa de publicitate online”.

Potrivit Bloomberg, autoritățile americane au ajuns la concluzia că add-urile plasate în site-uri și pe motorul său de căutare aduc 80% din veniturile Google. Compania vinde agențiilor de publicitate reclame, care sunt apoi inserate în diferite pagini ale unor publisheri care primesc bani în funcție de numărul de afișări. Deși tarifele pe care Google le cere publicitarilor și le plătește editorilor sunt publice, mai mulţi agenţi şi publicații au reclamat faptul că nimeni nu poate ști exact câți bani dă Google mai departe din ceea ce încasează într-o astfel de campanie plătită.

În trecut, Google a mai fost acuzată de încălcarea legislaţiei anticoncurență, legat de modul în care își menține poziția dominantă, iar în 2020 Departamentul de Justiție i-a intentat un proces pentru monopol pe căutările online.

Fondat în 1998 ca motor de căutare on-line, Google a făcut un salt semnificativ pe piața publicității on-line în 2008-2009, când a cumpărat DoubleClick și AdMob, companii care dezvoltaseră instrumentele (inserturile) de publicitate pe internet și pe mobil, pe care astăzi Google le folosește. În 2019, Comisia Europeană a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro pentru că și-a împiedicat rivalii să poată concura și inova în mod echitabil pe piața de publicitate online. O altă amedă, de 4,12 miliarde de euro, i-a fost impusă pentru că a forțat producătorii de telefoane Android să preinstaleze aplicațiile Google de căutare și browser web. Veniturile anuale din publicitate ale Google sunt de aproximativ 210 miliarde de dolari, comparabile ca mărime cu PIB-ul României.

Sursă: Bloomberg

Foto: Serban Enache | Dreamstime

Folosim cookies