Analiză The Telegraph. Topul celor mai bune mașini care se vor lansa în 2023, de la SUV-uri complet electrice la mașini de oraș: Fiat Panda, Renault 5, Audi A6 e-tron, Kia EV9, Ioniq 7, Volvo EX90.

Publicația britanică The Telegraph dă asigurări, încă de la începutul analizei, că anul acesta nu va duce lipsă de opțiuni, dar totuși, va fi afectat de lipsa componentelor, care va determina creșterea prețurilor. Mașinile se vor scumpi în 2023 și după intrarea în vigoare a noilor reglementări Euro 7 privind emisiile de gaze. Acest factor va face ca prețul pentru o mașină cu motor clasic și cel pentru o mașină electrică să fie mai apropiate ca niciodată. 

O altă caracteristică va fi abundența modelelor fabricate în China, fie în numele constructorilor europeni, fie produse de companii chineze. Firmele europene au insistat pe lângă Comisia Europeană să impună mecanisme de protecție împotriva prețului cu care se vând automobilele chinezești, care uneori este mai mic decât costul de producție (dumping), însă jurnalistul specializat în domeniul auto de la The Telegraph, Andrew English, nu se așteaptă ca executivul european să se grăbească în a lua măsuri. În plus, protecția tarifară ar putea fi văzută ca un atac la adresa relațiilor comerciale sino-europene. În plus, mașinile electrice pe baterii, intens promovate în Europa, sunt mai ieftin de produs în China.

Mai departe, publicația britanică a întocmit un clasament al celor mai așteptate 10 lansări de mașini în 2023. Primul model prezentat este Mini cu trei uși, despre care jurnalistul Andrew English spune că va fi mai scurt decât actualul model, iar “ca întotdeauna la Mini, mai mic înseamnă mai bun”. Va fi disponibil în două variante – una electrică fabricată în China și una cu motor cu combustie, produsă la Oxford (Anglia). Vor avea platforme de șasiu diferite, însă Mini dă asigurări că experiența de condus va fi asemănătoare.

Fiat Panda, care a fost puternic influențat de conceptul inovator Centoventi din 2019. Următorul Panda va fi o mașină electrică de oraș, fără pretenții, și cu un preț apropiat de 22 de mii de lire sterline. Este de așteptat ca Fiat să lanseze și un Panda SUV.

Lotus Emira, care ar putea fi ultimul autoturism cu combustie internă al Lotus, după cum a anunțat anterior constructorul. Andrew English arată că modelul ar putea trece drept un Evora, dar cu un preț de 72 de mii de lire sterline. Iar această comparație nu poate decât să-i încânte pe pasionați, întrucât, amintește jurnalistul, Evora Sport a fost una dintre cele mai bune mașini cu motor central, cu cea mai bună manevrabilitate.

A6 e-tron, prima berlină pe baterii a Audi, deși are un plafon de tip coupé, va intra pe un segment de piață acoperit până acum de Tesla și, mai nou, de BMW cu al său i4. Cu o baterie de 100 kWH, modelul cu tracțiune spate ar putea costa circa 50 de mii de lire sterline.

Polestar 3 Este prezentat drept un “SUV de performanță” și va avea un preț în jurul a 80 de mii de lire sterline. Va avea 483 de cai putere, un sistem de propulsie cu două motoare și tracțiune integrală și o autonomie declarată de 600 de kilometri. Polestar 3 este mărturie că firma chineză vrea să intre pe segmentul mașinilor premium, consideră Andrew English.

Kia EV4 promite să fie la fel de impresionant ca “fratele său mai mare”, Kia EV6, declarată mașina europeană a anului 2022, dar la un preț mai mic pentru a fi mai accesibil.

Renault 5 va fi vârful “noului val” al Renault, prima dintre mașinile electrice de inspirație retro, dar cu un design modern. Renault 5 imită omonimul supermini din 1984-1996, cu un aspect de cutie (boxy), la fel ca Fiat 500 sau Honda e. Există posibilitatea prezentării unei versiuni de performanță, sub marca Alpine.

SUV-ul electric Honda, despre care jurnalistul Alex Robbins este convins că va avea priză la publicul larg. Va împărți platforma de costrucție cu modelul “e”, care a marcat tranziția companiei japoneze la mașini electrice. Față de “e”, va avea, probabil, un aspect destul de diferit.

Kia EV9 și Hyundai Ioniq 7, comparate de jurnaliștii britanici cu predecesoarele EV6 și Ioniq 5, care au tehnologii de top. Vor fi primele SUV-uri cu șapte locuri ale constructorilor sud-coreeni. Și ele vor împărți platforma de producție cu hibridele Sorento și Santa Fe.

Ultimul model inclus în topul The Telegraph este Volvo EX90, menit să înlocuiască actualul XC90 pe benzină sau diesel. Și acesta va fi tot un SUV electric cu șapte locuri: “Așteptați-vă la un interior super-plush, la o suită de sisteme de siguranță de ultimă generație și la o experiență de condus lină”, dotări care-i vor duce prețul aproape de borna de 100 de mii de lire sterline.

Analiză integrală The Telegraph

Folosim cookies