Potrivit Reuters, plafonul de preț pentru țițeiul rusesc transportat pe mare afectează în special porturile de la Marea Baltică, în condițiile în care Moscova nu a reușit să redirecționeze într-o mare măsură către India sau China petrolul care ajungea în Europa.

Potrivit datelor traderilor de petrol, exporturile de pe această rută au scăzut în decembrie la aproximativ 5 milioane de tone sau chiar sub, comparativ cu aproximativ 6 milioane de tone exportate în noiembrie. Plafonul de preț a intrat în vigoare după prima săptămână din decembrie, deci este posibil ca în ianuarie situația să fie chiar mai proastă pentru Rusia. 

În același timp, UE a introdus și un embargou ce vizează importurile de țiței rusesc, dar care va intra în vigoare abia în luna februarie 2023. SUA, Canada, Japonia și Marea Britanie au transmis că vor adopta și ele aceeași decizie, dar aceste țări importă puțin țiței din Rusia.

Reuters mai explică faptul că impactul sancțiunilor asupra importurilor de petrol rusesc a fost amplificat și de o cerere moderată pentru piețele din Asia, în special China, afectată de politica zero-Covid. Doar Bulgaria, China, India și Turcia au dorit să cumpere petrol rusesc în luna decembrie, iar prețul acestuia a fost mult sub cel anterior plafonării. 

Analiza completă pe Reuters

Sursa Foto: Ys7485 | Dreamstime

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday