The NY Times a realizat un documentar despre modul în care a fost produs filmul Avatar 2, intrat în cinematografele din toată lumea în acest weekend. Acesta arată că principala provocare a echipei tehnice, în condițiile în care majoritatea scenelor sunt subacvatice, a fost să digitalizeze apa însăși.

După câteva teste în piscina lui Jon Landau, unul dintre producătorii filmului, un rezervor adânc de 9,75 de metri, și cu un volum aproape o mie de metri cubi a fost construit la studioul Lightstorm Entertainment din Manhattan Beach, California.

Acesta a fost proiectat să poată simula valuri și curenți, iar actorii au fost antrenați să își țină respirația pentru a putea filma efectiv scenele sub apă. Astfel, au fost evitate tehnicile obișnuite de până acum, în care actorii simulau imersiunea atârnând de fire în aer și prefăcându-se că înoată în imponderabilitate.

Una dintre principalele dificultăți cu care s-a confruntat echipa de producție a fost împiedicarea luminilor de deasupra studioului să interfereze cu imaginea. Pentru asta un strat de bile din polimer a fost răspândit pe linia apei, difuzând astfel lumina din rezervor, dar permițând actorilor să iasă la suprafață în caz de urgență.

Actorii s-au certificat pentru scufundări și au învățat cu un instructor să își țină cât mai mult respirația sub apă, iar pentru scenele de mișcare au purtat pe spate aparate de propulsie.

Dar și mai dificilă a fost digitalizarea imaginilor, realizată de o companie de efecte vizuale din Noua Zeelandă. Potrivit acesteia, pentru film au fost imaginate și create 57 de specii marine, sub asistența cercetătorilor de la Universitatea Victoria din Wellington, specializați în biologia recifului de corali.

Pentru a aduce planeta Pandora la viață, echipa de la Weta s-a specializat nu numai în hidrodinamică, ci și în redarea unor fenomene fizice complexe în modele realiste din punct de vedere al imaginii. “Fluxul adecvat al valurilor, modul în care acestea interacționează cu personajele sau cu mediul, pelicula subțire de apă care curge pe pielea actorilor, felul în care părul se comportă atunci când este umed, indicele de refracție a luminii sub apă, toate acestea au fost realizate digital într-un mod cât mai precis, din punct de vedere fizic”, arată compania de efecte speciale.

“Avatar: The Way of Water” este cel mai mare proiect de efecte vizuale pe care compania l-a asumat vreodată. Doar două cadre din întregul film nu conțin efecte speciale.  De altfel Weta a depus și o cerere de brevetare a modului “de generare a reprezentărilor vizuale ale unei coliziuni între un obiect și un fluid”.

Cantitatea totală de date stocate pentru acest film a fost de 18,5 petaocteți, de aproape 20 de ori mai mare față de primul Avatar.

Cât despre costurile producției, suma rămâne destul de controversată. Nu există o cifră oficial asumată, chiar dacă inițial s-a vorbit despre un buget de 250 de milioane de dolari. Ulterior, presa de specialitate a ridicat estimările la între 350 și 400 de milioane de dolari. Întrebat acum aproape o lună cât de scump a fost filmul, James Cameron a răspuns: “A fost al dracului de scump!” Totuși, producătorii speră ca acesta să depășească recordul de încasări stabilit de primul Avatar, la peste 2,9 miliarde de dolari.

Sursa: NY Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday