Motorul, dezvoltat de compania britanică și testat pe un avion Rolls-Royce AE 2100-A modificat, a folosit hidrogen obținut din energia eoliană și a valurilor. Rolls-Royce a încheiat un parteneriat cu compania EasyJet pentru a dezvolta împreună un motor pentru aeronavele civile, bazat pe hidrogen. Pe termen scurt, cele două companii au anunțat că urmează să facă un al doilea test la sol, iar pe termen lung pregătesc un test al motorului în aer.

Eforturi de decarbonizare a industriei aeronautice sunt făcute și de alte companii, printre care Planemaker Airbus, care colaborează cu producătorul franco-american de motoare CFM International. Aceștia au anunțat însă că până în 2050 nu se va renunța probabil la motoarele cu propulsie tradițională. 

Tranziția către motoare cu hidrogen ar duce, conform Reuters, la o reproiectare completă a infrastructurii din domeniu, inclusiv la o reorganizare la nivelul aeroporturilor. În ceea ce privește aeronavele, unii experți consideră că ar fi necesare schimbări atât de mari încât nu ar putea să fie făcute pentru o singură generație de avioane.

Rolls-Royce, dar și alte companii, au luat în calcul și folosirea motoarelor electrice, însă acestea nu ar putea fi folosite decât pentru zboruri pe distanțe scurte. O altă variantă ar fi folosirea combustibilului sustenabil pentru aviație (SAF), care este produs din materii prime asemănătoare cu combustibilii fosili, dar care are emisii reduse de dioxid de carbon.    

De altfel, motoarele produse acum pentru avioane pot fi alimentate cu SAF, însă acest tip de combustibil este produs în cantități reduse, întrucât procesul este foarte costisitor, fiind necesară combinarea carbonului din aer cu hidrogenul.

Foto: Steve M Smith | Rolls-Royce

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday