Potrivit fondatorului Mastodon Eugen Rochko, rețeaua sa de socializare care a fost înființată încă din 2016 a câștigat 230 de mii de utilizatori noi din 27 octombrie, de când Musk a preluat controlul Twitter, ajungând la 655 de mii de utilizatori activi lunar. 

Unele persoane se retrag de pe Twitter, după ce compania a fost preluată de Musk, și caută un alt loc pentru a-și posta online ideile, deoarece rețeaua de socializare mult mai cunoscută se confruntă cu concedieri, schimbări controversate ale produselor, și a modificat abordarea față de moderarea conținutului, implicit la retorica plină de ură.

Este posibil să nu existe o alternativă clară la Twitter, o platformă cu o influență unică, care se mișcă rapid și e orientată spre știri. Mastodon are un aspect similar cu cel al Twitter, cu actualizări sortate cronologic, mai degrabă decât algoritmic. Permite utilizatorilor să se alăture unui număr mare de servere diferite, conduse de diferite grupuri și persoane, mai degrabă decât la o platformă centrală controlată de o singură companie precum Twitter, Instagram sau Facebook.

Spre deosebire de rețelele de socializare mari, Mastodon (al cărui nume a fost inspirat de trupa de heavy metal Mastodon) este “la liber” și nu are reclame. Este operat de un ONG condus Eugen Rochko și este susținută prin crowdfunding. Rochko a declarat că a creat inițial Mastodon mai mult ca un proiect personal decât ca un produs de consum.

Sursă: CNN

Foto: Rafael Henrique | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday