“Lanțul de aprovizionare este o provocare în acest moment, deoarece prețul oțelului și al altor materii prime a crescut. Obținem materialele de care avem nevoie, dar este dificil și contractorii noștri au fost nevoiți să mărească numărul de furnizori”, a declarat pentru CNN Henrik Vincentsen, directorul companiei daneze care este responsabilă de proiect.

Până la finalul acestui an, va începe producția modulelor de beton care urmează a fi asamblate pe sub mare, la o adâncime de 40 de metri. Danemarca a construit o fabrică specială pentru acestea, iar montajul lor ar urma să înceapă în 2023 sau 2024. Tunelul va avea 18 kilometri lungime și, spre deosebire de cel de sub Canalul Mânecii (dintre Marea Britanie și Franța) care are 50 de kilometri, acesta va avea și autostradă, nu numai cale ferată. Bugetul alocat este de 7 miliarde de euro, la jumătate față de suma care a fost necesară pentru Canalul Mânecii, dar tehnologia este una diferită, la Canalul Mânecii fiind folosite “cârtițe” uriașe pentru foraj.

Denumit Fehmarnbelt (Centura Fehmarn) tunelul va lega insula germană Fehmarn de insula daneză Lolland, o distanță parcursă în prezent doar cu feribotul. O călătorie de 45 de minute pe vapor va fi înlocuită de una de 10 minute cu trenul sau mașina. 

Demarat în 2008, când Germania și Danemarca au semnat tratatul de colaborare, proiectul a întâmpinat o serie de probleme în Germania, din cauza opoziției activiștilor de mediu. Adoptarea legislației necesare a întârziat, construcția efectivă începând abia în 2020. 

Sursa: CNN

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday