Autoritățile au anunțat totuși că nu vor închide navigația pe fluviu, lăsându-i pe operatorii navelor să decidă când să facă acest lucru. Rinul este una dintre cele mai importante rute comerciale din Europa, legând orașele industriale din Germania de porturile din Marea Nordului, de unde produsele sunt exportate în întreaga lume. Rinul este o rută importantă de transport de mărfuri precum cereale, produse chimice, minerale, cărbune și produse petroliere.

Termocentralele care se află pe cursul fluviului ar putea fi afectate de scăderea debitului acestuia, iar producția de electricitate ar putea fi redusă, explică Reuters. De asemenea, compania de produse chimice BASF a declarat că ia în calcul reducerea producției din cauza lipsei apei.

Cu toate acestea, prețurile pentru transportul produselor nu au înregistrat modificări foarte mari în ultima săptămână, de când a început să scadă nivelul apelor. De exemplu, prețurile spot pentru o barjă de tip cisternă ce transportă mărfuri lichide din portul Rotterdam până în orașul Karlsruhe din sudul Germaniei sunt neschimbate, la aproximativ 94 de euro pe tonă. Totuși, nivelul este cu mult peste cei 20 de euro pe tonă din luna iunie când nivelul fluviului a început să scadă. Meteorologii prognozează că vremea secetoasă va continua pe întreg parcursul săptămânii.

Într-un scenariu similar, în urmă cu patru ani, companiile germane s-au mai confruntat cu numeroase blocaje în aprovizionare și producție, când nivelul apelor Rinului a scăzut din cauza secetei. 

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday