Una dintre cele mai importante surse de finanțare pentru sistemul medical și cu un real impact în economia românească este abonamentul medical. Lansat acum peste 25 de ani de Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, abonamentul a contribuit semnificativ la construirea de noi spitale și policlinici, la achiziționarea de aparatură medicală, dar și la creșterea nivelului de prevenție în rândul populației, prin acces nerestricționat la servicii medicale.

Impact în economie și în crearea de locuri de muncă

Potrivit raportului EY „Piața abonamentelor medicale: analiza impactului economic și social în România”, în 2020 piața abonamentelor medicale din România număra peste 1,62 milioane de abonați și genera un impact de 776 milioane euro la nivelul veniturilor pe lanțul valoric. Mai departe, aceasta sumă echivalează cu generarea de taxe suplimentare în valoare de 39 milioane de euro colectate la bugetul de stat.

Cu 94.000 de angajați în 2019, sistemul medical privat angajează 40% din totalul personalului medical din România și, totodată, un loc de muncă nou-creat pe piața abonamentelor medicale conduce la crearea altor două locuri de muncă la nivelul economiei.

Sursă de investiții pentru un sistem medical modern

Abonamentele medicale generează venituri constante, care le permit furnizorilor de sănătate să investească constant în construirea de noi centre, în achiziționarea aparaturii de ultimă generație și în pregătirea continuă a cadrelor medicale, în beneficiul pacienților din România.

În ultimii 12 ani, conform analizei EY, sistemul privat de servicii medicale a investit peste 2,8 miliarde de euro în infrastructura medicală. Numai la nivelul anului 2019, investițiile realizate de furnizorii de servicii de sănătate au reprezentat circa 2% din totalul investițiilor realizate în acel an.

Mai mult, pentru 1 euro investit în piața abonamentelor medicale, aceasta generează suplimentar 3 euro, ca valoare adăugată brută în economia României – contribuind astfel, în mod concret, la economia locală și crearea de noi locuri de muncă.

Interes crescut pentru abonamente complexe

Ultimii doi ani au generat un interes mai mare pentru prevenție, numărul companiilor care au oferit angajaților abonamente medicale REGINA MARIA crescând cu 65%. Creșterea cea mai importantă este cea a companiilor de tip IMM (mici și mijlocii) – de peste 2,5 ori mai mare. Doar în ultimul an au intrat în portofoliul Rețelei peste 1.000 de astfel de companii care nu mai oferiseră până atunci beneficii de sănătate angajaților. În prezent, REGINA MARIA gestionează un portofoliu de 7.600 de companii din industrii precum IT & Telecom, auto, retail, FMCG sau manufactură.

În 2021, segmentul abonamentelor medicale REGINA MARIA a crescut cu 15% în comparație cu anul precedent, la fel și frecvența de accesare și utilizare a serviciilor incluse în pachetele medicale. Mai mult, aproximativ 50% din abonații Regina Maria au beneficiat de abonamente care includ o gamă mare de servicii medicale, tendință care a debutat în 2020 și care se va menține și în perioada următoare.

Preocuparea pentru sănătatea angajaților în context pandemic a generat și o creștere de aproximativ 65% a campaniilor de screening derulate de companii, independent de serviciile incluse în abonamente, cu scopul de a depista la timp eventuale afecțiuni, inclusiv oncologice.

„Provocările pe care le traversează piața muncii în această perioadă sunt majore și asistăm deja la transformări ale modului în care lucrăm, în care ne raportăm la job și în care avem grijă de sănătatea angajaților noștri. Începem să vedem aceste transformări la clienții noștri din toate domeniile, care se adaptează rapid noii realități și investesc în pachete medicale mult mai complexe, care oferă acces la o gamă extinsă de medici și servicii. Universul abonatului s-a modificat semnificativ în ultimii ani, serviciile s-au diversificat, acoperind cât mai mult din nevoile angajaților și familiilor acestora, de a-și proteja sănătatea fizică și psihoemoțională.”,  declară Andreea Minuță, director executiv al Diviziei de Abonamente REGINA MARIA.

Instrument eficient în prevenție

Potrivit datelor EY, abonații merg la medic, în medie, de 5 ori pe an, de 2,5 ori mai des decât o persoană fără abonament. Iar acest comportament se datorează accesului nerestricționat la îngrijire medicală de calitate, în contextul în care pandemia a restrâns accesul pacienților la servicii medicale și pe fondul unor investiții reduse în prevenție la nivel național.

Abonamentul oferă până la 90% din investigațiile anuale recomandate, consultații și investigații medicale (laborator, imagistică, radiologie), gratuit sau cu discount, în funcție de tipul pachetului. Totodată, abonamentele Regina Maria includ gratuit până la 90% din investigațiile recomandate pacienților care s-au confruntat cu infecția de COVID-19, de la consultații, analize și până la imagistică, dar și reduceri la testările COVID.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday