Scăderi ale încasărilor din comerț, pe toată linia, în octombrie, față de septembrie. Față de aceeași lună din 2020, magazinele din România au înregistrat creșteri ușoare, dar mult sub creșterile de prețuri.

Scăderea consumului a devenit evidentă în octombrie, lună în care valul IV epidemic a atins vârful, deși autoritățile nu au impus restricții decât spre finalul lunii, iar acestea au vizat doar magazinele neesențiale.

Astfel, magazinele alimentare au înregistrat o scădere a încasărilor de -3% față de septembrie 2021. În ciuda unei creșteri de +2,7% a încasărilor față de octombrie anul trecut, aceasta indică tot o scădere în volum a consumului, în această perioadă prețurile alimentelor crescând în medie cu peste 5%.

Magazinele nealimentare au consemnat o scădere a încasărilor tot de -3% față de luna trecută, si o creștere de +4% față de octombrie 2021, în condițiile în care prețurile au crescut în medie cu peste +11%.

Benzinăriile au încasat în octombrie cu -5% mai puțin decât în septembrie, dar cu +6% mai mult decât în octombrie 2020. Și această creștere vine însă tot din prețuri, care în octombrie au atins un record al ultimilor trei ani, benzina și motorina fiind cu circa 30% mai scumpe decât în urmă cu un an.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în primele zece luni ale anului 2021 a înregistrat o creştere brută, pe ansamblu, de +11,1%, la o rată oficială a inflației de +7,9%.

Folosim cookies